søger jeres opskrift på vandbakkelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.490 visninger
12 svar
2 synes godt om
9. januar 2014

debbie19

Jeg har fødselsdag på lørdag og skal havde gæster.. vil bage nogle boller og servere vandbakkelses kagemand med slik... og regner med man kan bruge sådan en marcipanlåg til at ligge på kagen også så der er lidt marcipan på... men mangler en god opskrift på vandbakkelses kagemand til 20-22 pers 

ved google er fyldt men synes det er uoverskueligt og det er første gang jeg skal lave det så skal helst være en opskrift der er god og stoler på jer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2014

Tulipan

debbie19 skriver:

Jeg har fødselsdag på lørdag og skal havde gæster.. vil bage nogle boller og servere vandbakkelses kagemand med slik... og regner med man kan bruge sådan en marcipanlåg til at ligge på kagen også så der er lidt marcipan på... men mangler en god opskrift på vandbakkelses kagemand til 20-22 pers 

ved google er fyldt men synes det er uoverskueligt og det er første gang jeg skal lave det så skal helst være en opskrift der er god og stoler på jer 

Har aldrig lavet det med marcipan, så er det da ikke vandbakkelse?
Hvis det er helt normal vandbakkelse du vil ha opskriften på, så har jeg en god en fra "god mad let at lave"-kogebogen?

Anmeld

9. januar 2014

Rockertand

debbie19 skriver:

Vil stærkt råde dig til at øve inden, det går næsten altid galt de første par gange.

Anmeld

9. januar 2014

debbie19

Tulipan skriver:

Har aldrig lavet det med marcipan, så er det da ikke vandbakkelse?
Hvis det er helt normal vandbakkelse du vil ha opskriften på, så har jeg en god en fra "god mad let at lave"-kogebogen?

fik vis fumlet lidt med mobilen .... marcipanen skal ovenpå som pynt når man køber dem ved bageren plejre der altid at være marcipan som tøj på 

Anmeld

9. januar 2014

debbie19

Rockertand skriver:

Vil stærkt råde dig til at øve inden, det går næsten altid galt de første par gange.

regner med at lave en lille bolle og bage inden for at se hvordan det går.. har du en opskrift?

Anmeld

9. januar 2014

Rockertand

debbie19 skriver:

regner med at lave en lille bolle og bage inden for at se hvordan det går.. har du en opskrift?

Jeg bruger Karolines.
Der er ingen idé i at bage en prøvebolle, enten er dejen god eller også skal du starte forfra.
Dejen må endelig ikke blive for blød (og er i øvrigt så klistret, at man ikke kan bruge hænder til at forme).

Anmeld

9. januar 2014

stjernehimmel

debbie19 skriver:

Brug en el piske så dejen bliver blank, Lind og glat... put det i en sprøjtepose med stor tyl og hudk at dejen bikser en del i ovnen og at du IKKE må åbne ovnen ihvertfald det første kvarter...

Anmeld

9. januar 2014

stjernehimmel

stjernehimmel skriver:

Brug en el piske så dejen bliver blank, Lind og glat... put det i en sprøjtepose med stor tyl og hudk at dejen bikser en del i ovnen og at du IKKE må åbne ovnen ihvertfald det første kvarter...

Eij nogle stave fejl... Vokser i ovnen

Anmeld

9. januar 2014

et-ønske

Min bibel er Amos fødselsdags bagebog - side 21 tror jeg det er - verdens bedste opskrift på vandbakkelser jeg har aldrig bagt den hvor det gik galt, kun modtaget roser for den
Vigtigst af alt åben ALDRIG oven før der er gået 20 minutter

Anmeld

9. januar 2014

debbie19

et-ønske skriver:

Min bibel er Amos fødselsdags bagebog - side 21 tror jeg det er - verdens bedste opskrift på vandbakkelser jeg har aldrig bagt den hvor det gik galt, kun modtaget roser for den
Vigtigst af alt åben ALDRIG oven før der er gået 20 minutter

vil du skrive opskriften herinde  kunne være dejligt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.