Hjæælp til min IIS opgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.558 visninger
13 svar
2 synes godt om
9. januar 2014

Emine1203

hej allesammen. Lige nu læser jeg til pædagog og er på 4. Semester og har snart IIS eksamen hvor jeg skal skrive et IIS projekt. (institution, individ og samfund).  

Jeg vil skrive om forebyggelse af kriminalitet, hvor jeg har lavet problemformulering og vil inddrage forældresamarbejde,  og anerkendelse (Axel Honneth) men ved ikke om jeg skal inddrage bourdieu. Jeg synes det er så svært fordi samfundsfag ikke er min stærkeside. Er der nogen der kan hjælpe mig??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2014

Dot D

Jeg synes da fint, at du kan tage Bourdieu med i din opgave. Habitus spiller jo ind på mange område, og du kan da godt se/opleve kriminelle, hvor det er dét, de har set hjemmefra.

Så ja, det ville jeg da tage med...

Go´ arbejdslyst

Anmeld

9. januar 2014

Emine1203

Jeg kender ikke så meget til Bourdies teorier men hvordan kan jeg inddrage hans teori med kriminelle unge? Kan du uddybe det lidt for mig??

Anmeld

9. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Emine1203 skriver:

hej allesammen. Lige nu læser jeg til pædagog og er på 4. Semester og har snart IIS eksamen hvor jeg skal skrive et IIS projekt. (institution, individ og samfund).  

Jeg vil skrive om forebyggelse af kriminalitet, hvor jeg har lavet problemformulering og vil inddrage forældresamarbejde,  og anerkendelse (Axel Honneth) men ved ikke om jeg skal inddrage bourdieu. Jeg synes det er så svært fordi samfundsfag ikke er min stærkeside. Er der nogen der kan hjælpe mig??

Jeg synes du skal skrive en opgave hvor du selv har praksiseksempler for hvis du har svært ved toerierne, vil det være rigtig svært for dig kun at analysere på teorien.
Nu har jeg også læst den anden tråd hvor din problemformulering er med. Er den blevet godkendt? For jeg tænker at den er for meget af redegørende karakter og for bred.
Du skriver også at du vil inddrage forældresamarbejde. Hvad er det du vil skrive omkring forældresamarbejde.
Jeg synes du mangler fokus i din problemformulering. Du vil aldrig blive færdig hvis du skal beskrive hvad der bliver gjort for at forebygge krimminalitet samt gentagne krimminalitet.
Du har indkredset din målgruppe til unge krimminelle, men du bliver også nødt til at afgrænse til en institutionstype. Det er jo en mindre opgave der skal skrives.
Et lille tip som samtlige lærer på mit seminar altid har sagt så må en problemformulering aldrig starte med "hvad" da det er redegørende - der er ingen problemstilling i "hvad biver der gjort for at forebygge ungdomskrimminalitet".

Anmeld

9. januar 2014

Emine1203

Hvad skal jeg så gøre? Jeg har svært ved at skrive problemformulering. 

Forældresamarbejde i forhold til at hjælpe barnet og dets forældre til at give den unge støtte og en god opvækst/trivsel.

når jeg skal vælge institution skal jeg så vælge klub ( 14-18 år)??  

Jeg skal også vælge et lokalsamfund og der har jeg tænkt på nørrebro måske??

Anmeld

9. januar 2014

Emine1203

Min problemformulering er ikke blevet godkendt endnu

Anmeld

9. januar 2014

esioul

Jeg har ikke lige nogle gode råd, da jeg ikke selv er så langt i udd endnu.

Men snakker i studerende ikke sammen? Det kan jo være nogle af dine studie kammerater kan give dig lidt råd

Anmeld

9. januar 2014

Emine1203

Jeg bliver nød til at inddrage noget teori men hvad det skal være er jeg helt blank lige nu. Indtil videre tænker jeg på anerkendelse og mere ved jeg ikke

Anmeld

9. januar 2014

Emine1203

Jeg vil lige snakke med min lærer i morgen og høre hende ad

Anmeld

9. januar 2014

esioul

Jeg vil lige snakke med min lærer i morgen og høre hende ad

Det lyder som en god ide.

Din studievejleder må jo rådgive dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.