pain is temporary. Quiting lasts forever.
Emine1203 skriver:
hej allesammen. Lige nu læser jeg til pædagog og er på 4. Semester og har snart IIS eksamen hvor jeg skal skrive et IIS projekt. (institution, individ og samfund).
Jeg vil skrive om forebyggelse af kriminalitet, hvor jeg har lavet problemformulering og vil inddrage forældresamarbejde, og anerkendelse (Axel Honneth) men ved ikke om jeg skal inddrage bourdieu. Jeg synes det er så svært fordi samfundsfag ikke er min stærkeside. Er der nogen der kan hjælpe mig??
Jeg synes du skal skrive en opgave hvor du selv har praksiseksempler for hvis du har svært ved toerierne, vil det være rigtig svært for dig kun at analysere på teorien.
Nu har jeg også læst den anden tråd hvor din problemformulering er med. Er den blevet godkendt? For jeg tænker at den er for meget af redegørende karakter og for bred.
Du skriver også at du vil inddrage forældresamarbejde. Hvad er det du vil skrive omkring forældresamarbejde.
Jeg synes du mangler fokus i din problemformulering. Du vil aldrig blive færdig hvis du skal beskrive hvad der bliver gjort for at forebygge krimminalitet samt gentagne krimminalitet.
Du har indkredset din målgruppe til unge krimminelle, men du bliver også nødt til at afgrænse til en institutionstype. Det er jo en mindre opgave der skal skrives.
Et lille tip som samtlige lærer på mit seminar altid har sagt så må en problemformulering aldrig starte med "hvad" da det er redegørende - der er ingen problemstilling i "hvad biver der gjort for at forebygge ungdomskrimminalitet".
Anmeld