Mad, mad og after mad!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

818 visninger
10 svar
4 synes godt om
9. januar 2014

Flødebollen

Vi skal jo giftes her den 17. maj - Jubiiii

Nu er det så, at vi for alvor skal have menuen på plads.

Og det er faktisk kun hovedretten, der driller mig.

Vi er ikke så meget til fisk, og vi synes, at både lakseroulade og tunmousse er dødkedeligt.

Derfor leger vi med tanken om carpaccio, enten som okse eller serranoskinke med parmesan, ristede pinjekerner, hjemmelavet pesto på rucolabund med brød.

Men hovedretten er 2 slags kød; Vildt og oksemørbrad. 

Jeg skal jo også have vin til de her ting. Og jeg er bare skide træt af, at der skal være rødvin til forretten.. 

Men hvad synes I - bliver det for meget kød ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2014

esioul

Flødebollen skriver:

Vi er ikke så meget til fisk, og vi synes, at både lakseroulade og tunmousse er dødkedeligt.

Derfor leger vi med tanken om carpaccio, enten som okse eller serranoskinke med parmesan, ristede pinjekerner, hjemmelavet pesto på rucolabund med brød.

Jeg skal jo også have vin til de her ting. Og jeg er bare skide træt af, at der skal være rødvin til forretten.. 

kød ka' man ik få nok af

Anmeld

9. januar 2014

Flødebollen

esioul skriver:

kød ka' man ik få nok af

Og lige præcis carpaccio - det er jo ikke "tungt" kød.. Det er en let anretning osv

Det er nok mere fordi, jeg havde en idé om, at der naturligvis skulle hvidvin til forret og rød til hovedret. 

Men jeg kan jo bare vælge 2 forskellige slags rødvin.

Dog tænker jeg - rødvin og serranoskinke!?

Anmeld

9. januar 2014

Ayasmor

Flødebollen skriver:

Personligt er jeg selv glad for kød og ville elske sådan en forret, selvom hovedretten er 2 slags kød også

Hvad med evt. tarteletter til forret? Ved ikke om det er noget i er til?

Tillykke med det kommende bryllup

Anmeld

9. januar 2014

Flødebollen

Ayasmor skriver:

Personligt er jeg selv glad for kød og ville elske sådan en forret, selvom hovedretten er 2 slags kød også

Hvad med evt. tarteletter til forret? Ved ikke om det er noget i er til?

Tillykke med det kommende bryllup

Tak for tillykken

Tarteletter, elsker vi! 

Bare ikke som forret til et bryllup.. Det er nærmere natmad-potentiale

Anmeld

9. januar 2014

Ayasmor

Ellers kan du evt. lave den carpacio (aner ikke, hvordan det staves) med serano og servere hvidvin til? Synes, at de 2 ting går fint sammen.

Anmeld

9. januar 2014

Flødebollen

Ayasmor skriver:

Ellers kan du evt. lave den carpacio (aner ikke, hvordan det staves) med serano og servere hvidvin til? Synes, at de 2 ting går fint sammen.

Ja - det var også noget, jeg havde overvejet.

Så er spørgsmålet bare, hvilken hvidvin, der passer til serranoskinke.. 

Alle de spørgsmål og tanker.

Lå vågen til kl. 02 i nat og tænkte på servietfoldning 

Anmeld

9. januar 2014

Ayasmor

Flødebollen skriver:

Ja - det var også noget, jeg havde overvejet.

Så er spørgsmålet bare, hvilken hvidvin, der passer til serranoskinke.. 

Alle de spørgsmål og tanker.

Lå vågen til kl. 02 i nat og tænkte på servietfoldning 

Hihi, hvor er du sød Men jeg kan godt forstå, at du tænker over det. Lige den dag, der skal alt bare spille og gerne være så perfekt som muligt

Hmm.. måske du skulle prøve en vinhandler og høre, hvad han kan anbefale med sådan en forret?

Vi plejer ofte at få sådan nogle små ristede toasts med pesto, serano og hvidvin til derhjemme, som en lille hyggeting. De fleste hvidvine har passet hertil (dem vi har haft fat i) men må indrømme, at jeg ikke har den store ekspertise indenfor det område

Anmeld

9. januar 2014

Flødebollen

Ayasmor skriver:

Hihi, hvor er du sød Men jeg kan godt forstå, at du tænker over det. Lige den dag, der skal alt bare spille og gerne være så perfekt som muligt

Hmm.. måske du skulle prøve en vinhandler og høre, hvad han kan anbefale med sådan en forret?

Vi plejer ofte at få sådan nogle små ristede toasts med pesto, serano og hvidvin til derhjemme, som en lille hyggeting. De fleste hvidvine har passet hertil (dem vi har haft fat i) men må indrømme, at jeg ikke har den store ekspertise indenfor det område

Ja, det er nok sådan noget, det ender ud i

Anmeld

9. januar 2014

Bettina90

Flødebollen skriver:

Synes det lyder super lækkert  Men jeg er også vild med kød 

Og STORT tillykke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.