Jeg skal lave en bryllupskage!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.120 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. juli 2009

DK

Hej

Jag har så, endda frivilligt, lovet en veninde at lave en bryllupskage til hende. Vi er blevet enige om at jeg skal lave en cupcake-weddingcake. Det er nemmere, der er ikke så meget der kan gå galt, og jeg kan lave dem i god tid, og skal kun pynte dem på dagen/dagen før.

Hun vil gerne have dem lavet af gulerødskage (jeg har en KANON opskrift) og med hvid frosting oven på. Jeg vil så prøve om jeg kan kandisere nogle rosenblade eller andet fint, og pynte med. Er der nogen der har erfaring med dette? Jeg har læst at man dypper bladende i pasteurisrede æggehvider og herefter i sukker hvorpå de skal tørre. Gør i sådan? Hvor længe skal de tøre så?

Jeg skal også bage kager til Rosas mors fødselsdag, så det er generalprøven

Jeg så også engang at man kunne få noget "guld glimmer" man kunne drysse på kager. Kender i til dette?

Knus Kage-bager Ditte

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2009

DK

Her er lidt flere billeder:
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

31. juli 2009

linemus

Spændende projekt! Glæder mig til at se resultatet 

Jeg har ingen svar på dine spørgsmål, men ville lige linke til dette billede, jeg faldt over en dage på kagekonen.com. Synes den er helt vildt flot.

Anmeld

31. juli 2009

DK

JA den er super fin. Jeg har også planer om, at et øverste lag skal være en hel kage, så de kan skære den ud sammen!

Anmeld

31. juli 2009

linemus

Jeg synes, det ser flot ud, når kagerne breder sig ud på bordet under stativet. Men det kommer selvølgelig an på, hvormange kager der er

Anmeld

31. juli 2009

DK

Der bliver inviteret 60 mennesker. Så hvis jeg kun har 3 lag, og det øverste er en hel kage, så bør er vel være nok til at kunne brede sig på bordet.

Jeg synes egentligt først det lignede at der ikke "var plads nok" på stativet, men det kan da egentligt nok godt være at det vil se sejt ud! Jeg må høre bruden hvad hun synes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.