Hvilken prævention efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

528 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. januar 2014

lau85

Hvilken prævention har I valgt efter fødslen?

hvorfor valgt I det? Og hvilken erfaring har I med det?

Jeg overvejer p-piller igen, da jeg var godt tilfreds før min graviditet med dem... Men så længe jeg ammer, må jeg ikke tage dem.. Så pt er det kondomer, som bruges, men overvejer også hormonspiral, kender bare ingenting til den. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

Rødhætte

lau85 skriver:

Jeg overvejer p-piller igen, da jeg var godt tilfreds før min graviditet med dem... Men så længe jeg ammer, må jeg ikke tage dem.. Så pt er det kondomer, som bruges, men overvejer også hormonspiral, kender bare ingenting til den. 

Vil klart anbefale en hormonspiral. Det er så nemt og man skal ikke huske nogen pille. Det første 1/2 år blødte jeg ca 1 gang i mdr som normalt. Men derefter havde jeg kun mens en 3 dage hvert 3-4 mdr! Udover det blev jeg hurtigere gravid 2.gang, da der næsten ingen hormon er i den.

p.s Der går historie om at det er meget smerte fuldt at få den op - det er en skrøne! Jeg kunne kun mærke 2 små niv, så var den oppe

Anmeld

8. januar 2014

lau85

Rødhætte skriver:

Vil klart anbefale en hormonspiral. Det er så nemt og man skal ikke huske nogen pille. Det første 1/2 år blødte jeg ca 1 gang i mdr som normalt. Men derefter havde jeg kun mens en 3 dage hvert 3-4 mdr! Udover det blev jeg hurtigere gravid 2.gang, da der næsten ingen hormon er i den.

p.s Der går historie om at det er meget smerte fuldt at få den op - det er en skrøne! Jeg kunne kun mærke 2 små niv, så var den oppe

Okay...

Er det muligt at "styre" sin mens med hormonspiralen ligesom med p-pillerne?

Anmeld

8. januar 2014

Rødhætte

lau85 skriver:

Okay...

Er det muligt at "styre" sin mens med hormonspiralen ligesom med p-pillerne?

Nej desværre ikke.. Når den først er sat op, så styre den selv cyklusen.. Nogen personer for stort set ikke mens imens de har den.

Anmeld

9. januar 2014

Clisolka

lau85 skriver:

Vi har valgt kondomer - indtil manden skal have kappet de nedre dele 

Jeg må ikke starte på p-piller igen, hvilket jeg er godt tilfreds med. Jeg har altid haft problemer med min mave - som sjovt nok stopper de gange jeg ikke er på p-piller. Ulempen er nu bare at jeg ikke kan styre min mens 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.