@BRUGER skriver:
Nu vil jeg fortælle om min fødsel, har ikke lige haft overskuddet men det har jeg nu. 
Jeg skulle til et almindeligt tjek for overbåren graviditet D. 11 December. Min termin var sat til D. 01/12. Nå men jeg kom ind til tjek, og jeg fortalte jeg ikke havde mærket min lille pige i løbet af dagen før og så heller ikke om morgnen. Havde dog fået kørt ctg-kurve dagen før hvor alt så fint ud. Da hun skal tage mit blodtryk viser den at den er alt for høj. Det gør den tre gange efter hinanden. Da jeg bliver scannet viser den at babyen vender med arme og ben ind mod min ryg, hvilket forklare hvorfor jeg ikke kan mærke spark. Jordmorden snakker med lægen omkring det høje blodtryk og de bliver enige om at sætte mig igang. (Planen var ellers at jeg først skulle sættes igang om fredagen - altså fredag D. 13) 

Jeg fik en stikpille ved en femtiden, og efter jeg havde ligget ned i en time fik jeg lov at tage hjem. Allerede der begyndte det så småt at give nogle små jag.
Klokken 23 køre vi til fg. men bliver sendt hjem igen da jeg kun er 1 cm åben. Klokken 05.00 bestemte min mor at vi tog afsted, da jeg lå og kastede op af smerte. Jeg var ikke af samme mening da jeg var sikker på at mine veer ville blive værre. - men vi tog afsted! Og heldigvis for det da!! For da vi en ankom på sygehuset der var jeg 8 cm åben, så der var ingen tid til smertelindring eller noget, og en time efter var hun født. Så på slaget seks, var lillesøster ude. 

fik en fibersprigning forneden og blev syet hvad der svarer til fem sting, så det var til at overkomme 
her er hun så vores skønne Maja - 3925 g og 52 cm
Jeg tror også det kan være svært at vurdere, når man bliver sat i gang, jeg er selv blevet sat igang begge gange.. Anden gang ringede jeg først på natten og fik besked på at tage en panodil og et varmt bad.. En time efter ringede jeg igen og jm sagde at så måtte jeg jo komme ind.. En time efter vi stod på sygehuset havde jeg født. Jm sagde efterfølgende at hun ud fra min stemme osv i telefon slet ikke havde regnet med at jeg ville føde i hendes vagt...