Fødselsdags-dino-drager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.108 visninger
13 svar
0 synes godt om
30. juli 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Her er de to kager, jeg lavede til min datters to-års fødselsdag(e). Det er ikke de første MMF-kager jeg har lavet.

De er begge chokolade-orangebunde med hindbærmousse og tobleronecreme, smurt med vanillesmørcreme og overtrukket med MMF. Hoved, hale og andet pynt er ligeledes i MMF. Den grønne bort er romsmørcreme sprøjtet på med en almindelig stjernetyl og med en lille sukkerperle i midten:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2009

ivfmarie

fiiine...

Anmeld

30. juli 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Ja, var vist lidt for hurtig til at oprette indlægget der Nu skulle den være der

Anmeld

30. juli 2009

Vingummien

He he hvor er de søde, nok både i smag og udseende

Anmeld

30. juli 2009

mariamiss6

Aj hvor er de skønne....... Hvad brugte du til at farve mmf'en med????

er det forskellige slags farver på kagerne, for jeg synes den røde skinner så klart i farverne, mens den hvide er meget mat, men stadig klar i farverne...

Anmeld

30. juli 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
mariamiss6 skriver:

Aj hvor er de skønne....... Hvad brugte du til at farve mmf'en med????

er det forskellige slags farver på kagerne, for jeg synes den røde skinner så klart i farverne, mens den hvide er meget mat, men stadig klar i farverne...

Tak
Jeg bruger pastafarve fra en engelsk hjemmeside (meget billigere end fra danske).

Det er de samme farvemærker der er brugt, men på den røde kage blev fondanten for tyndt udrullet, og derfor kom der en del skader, som er blevet udglattet med vand - derfor skinner den meget mere end den hvide (desværre).

Anmeld

30. juli 2009

mariamiss6

Okay.... jamen jeg synes farverne er super flotte på dem begge 2 det var faktisk derfor jeg spurgte......

jeg overvejer nemlig at prøve mig lidt af, med mmf'en, og forsøger at gennemskue hvad jeg skal gøre i forbindelse med farver.........

og nogen gange vil man gerne have en kage der bare skriger i farverne, som din den røde, og andre gange skal den bare være rigtig lækker og velouragtig, som den hvide.........

då det passer mig ganske glimrende at du lige lavede "fejl" på den røde, for nu ved jeg hvordan man kan få den til at skine, oden at oversprøjte den med perlemorsspray ting et eller andet hehehe (hårlak måske? SÅ holder den også)

Anmeld

30. juli 2009

mariamiss6

cmks2007 skriver:

Tak
Jeg bruger pastafarve fra en engelsk hjemmeside (meget billigere end fra danske).

Det er de samme farvemærker der er brugt, men på den røde kage blev fondanten for tyndt udrullet, og derfor kom der en del skader, som er blevet udglattet med vand - derfor skinner den meget mere end den hvide (desværre).

kunne man egentlig redde sig et link til den side du handler på???

Anmeld

30. juli 2009

ka li ja

super flotte drager

Anmeld

30. juli 2009

TbCp

Kanon flotte!
Jeg kæmper simpelthen sådan med at få det lagt glat på, synes altid det driller forneden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.