Hvilket job, med disse diagnoser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.960 visninger
7 svar
1 synes godt om
8. januar 2014

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har fået diagnoserne panikangst, OCD og socialfobi..
Lige nu arbejder jeg på et Plejecenter, men dette er uholdbart, da jeg ofte får små "anfald" pga. af alle de mennesker der kommer og går..

Er der nogle der har nogle foreslag til mulige job/uddannelser?
Og evt nogle der har erfaring?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Hej

Lige nu arbejder jeg på et Plejecenter, men dette er uholdbart, da jeg ofte får små "anfald" pga. af alle de mennesker der kommer og går..

På forhånd tak

Hvad med laborant? 

Anmeld

8. januar 2014

PrincessTanja

Hej

På forhånd tak

Hej du.

Jeg har diagnoserne: depression, OCD, PTSD og lidt socialangst. Så kender det alt for godt. Jeg kan dog ikke hjælpe dig, for står i samme situation som dig og ved ikke hvad jeg skal og KAN vælge af karriereveje.

Så ville bare sige jeg kender til problemet.

/Tanja.

Anmeld

8. januar 2014

Flødebollen

PrincessTanja skriver:

Hej du.

Jeg har diagnoserne: depression, OCD, PTSD og lidt socialangst. Så kender det alt for godt. Jeg kan dog ikke hjælpe dig, for står i samme situation som dig og ved ikke hvad jeg skal og KAN vælge af karriereveje.

Så ville bare sige jeg kender til problemet.

/Tanja.

Hold da op en omgang 

Det må fandeme ikke være nemt at have de diagnoser. 

Jeg har lidt af socialangst i mild grad, men dit er da ret vildt..

Håber, du finder ud af, hvilken hylde, du skal sidde på - Der skal nok være et sted, der passer perfekt til dig!

Anmeld

8. januar 2014

Flødebollen

Anonym skriver:

Hej

På forhånd tak

Jeg tænker noget kontorarbejde - hvor du ikke har så meget kontakt med folk - direkte.

Måske hvor du hovedsageligt har telefonisk kontakt.

Har du en faglig baggrund? 

En hjemmearbejdsplads ville være ideelt for dig.

Håber, du finder din rette plads

Anmeld

8. januar 2014

PrincessTanja

Flødebollen skriver:

Hold da op en omgang 

Det må fandeme ikke være nemt at have de diagnoser. 

Jeg har lidt af socialangst i mild grad, men dit er da ret vildt..

Håber, du finder ud af, hvilken hylde, du skal sidde på - Der skal nok være et sted, der passer perfekt til dig!

Tak for din kommentar.

Og nej, det er det bestemt heller ikke. Jeg har kæmpet hver dag, for og komme videre i mit liv. Jeg har dog haft en masse andet oven i de diagnoser jeg har nu, men har gået til professionel behandling som så har taget det værste af mine psykiske problemstillinger. Men står nu stadig tilbage med det ovenstående.

Anmeld

8. januar 2014

JGeo

Hej

Jeg lider af angst ( socialangst/generaliseret angst) og ængstelig personlighedsstruktur, og er derfor blevet tilkendt fleksjob.
Jeg er uddannet SSH, og arbejdede også på plejehjem/hjemmeplejen..
Det kunne jeg slet ikke klare i længden,
Så nu er jeg i en stilling som Personlig Hjælper,
Hvilket er meget skønnene, da der kun er den ene person at forholde sig til, og der er ikke så meget stress på, som på plejehjemmet/hjemmeplejen.
Lønnen er ikke noget at råbe hurra for, men hellere en mindre løn og have det godt.
+ så gør du også brug af dine kompetencer

Held og lykke

Anmeld

8. januar 2014

Kløver

Hvad med noget indenfor faget hvor der ikke er så mange, måske en mindre lukket gruppe, eller fast hjælper ved en feks handikappet eller syg, det kan jo både være børn, voksne og ældre

Hvad med radiograf, der ser man også flere men man er ikke meget sammen med dem, behøver ikke være social og er jo for det meste ude hvor man skal studere billederne

Ellers måske noget kontor arbejde eller på lager hvor man mest har kontakt telefonisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.