Kan han tage mit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.518 visninger
21 svar
5 synes godt om
8. januar 2014

Anonym trådstarter

Jeg står i den ærgelige situation at jeg virkelig kraftigt overvejer at forlade faren til mit barn. Vi har boet sammen i tre år og der har været op og nedture.... Men efter vi har fået et barn, kan jeg bare ikke mere. Skal jo også tænke på hvad der er bedst for hende.

Min kæreste ryger hash dagligt. Bruger alle sine penge på det. Han har intet job og har ikke haft det mens vi har været sammen. Han forsøger indimellem at stoppe sit misbrug. Når han gør det bliver han enormt utilregnelig og aggressiv og jeg måtte tage min datter og gå i går da jeg blev bange.....

Vi er begge i starten af tyverne og vores datter er kun en måned gammel. Jeg er bare virkelig panisk angst for at han tager vores datter fra mig. Kan han gøre det? og hvis vi gik fra hinanden hvordan ville det så se ud med samværd osv? Har han lige så meget "ret" til hende? ..... Mit beskytter-mor-gen vokser og vokser og vil næsten helere blive i forholdet end at risikere at undvære mit barn....

Jeg behøver ikke få at vide at det er uansvarligt at avle med en misbruger. Det ved jeg´. ønsker blot råd til min fremtid....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

An&Jo

jeg har fået barn med sådan en type, jeg gik dog inden jeg fødte.. vil gerne fortælle dig mere omkring samvær osv, men ikke offentligt, så du skal være velkommen til at skrive privat til mig..

Anmeld

8. januar 2014

Nadia1991

Du får lige en til at starte med. 

Nej jeg tror ikke at han kan tage jeres datter fra dig. For hvis det kom så langt ville i skulle i retten ang forældremyndigheden og den ville du næsten være sikker på at få, hvis han til dagligt ryger hash. Når han ryger hash er han ikke egnet eller i stand til at tage vare på jeres datter. Du skal da heller ikke leve med at 'frygte' din kæreste det er da   noget at det mest usunde i et forhold. Og den lille mærkater jo også på at dig du er bange for ham. Syntes du skal overveje hvad du vil gøre, ellers giv ham et ultimatum enten får han hjælp til at stoppe hans misbrug ellers tager du jeres datter og smutter

Anmeld

8. januar 2014

RosSofi

Hold da op. Hvis han har sådan et hashmisbrug som du skriver og også temperamentsproblemer, så tror jeg ikke, det er dig, der skal være bekymret for at miste sit barn. Det er vist den anden vej rundt. Ville komme væk hurtigst muligt.

Anmeld

8. januar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

I har automatisk fælles forældremyndighed, så ja.... Han vil som udgangspunkt have ret til at se sit barn. Men så længe barnet er så lille vil det være naturligt at barnet er mest hos dig. 

Hvis der bliver problemer, hvilket det lyder som om der gør, så skal i i statsforvaltningen. De kan fastsætte samværet. 

Hvis i går fra hinanden må du indstille dig på at skulle undvære hende i perioder. Men der vil formentlig gå et stykke tid før det er muligt. 

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

Nadia1991 skriver:

Du får lige en til at starte med. 

Nej jeg tror ikke at han kan tage jeres datter fra dig. For hvis det kom så langt ville i skulle i retten ang forældremyndigheden og den ville du næsten være sikker på at få, hvis han til dagligt ryger hash. Når han ryger hash er han ikke egnet eller i stand til at tage vare på jeres datter. Du skal da heller ikke leve med at 'frygte' din kæreste det er da   noget at det mest usunde i et forhold. Og den lille mærkater jo også på at dig du er bange for ham. Syntes du skal overveje hvad du vil gøre, ellers giv ham et ultimatum enten får han hjælp til at stoppe hans misbrug ellers tager du jeres datter og smutter

Jeg ved godt inderst inde at det er noget pjat og at han selvfølgelig ikke vil kunne få hende. Men han skal jo stadig se sin datter? Og hvordan kommer det til at foregå? Det er sådan noget jeg tænker på.... Og så er han enormt manipulerende og jeg er SÅ bange for han kunne finde på at lyve og sige at jeg ikke kan tage vare på hende..... Og er så bange for han kunne finde på at tage hende og gå uden at sige hvorhen, hvis han blev gal..... åh...

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

I har automatisk fælles forældremyndighed, så ja.... Han vil som udgangspunkt have ret til at se sit barn. Men så længe barnet er så lille vil det være naturligt at barnet er mest hos dig. 

Hvis der bliver problemer, hvilket det lyder som om der gør, så skal i i statsforvaltningen. De kan fastsætte samværet. 

Hvis i går fra hinanden må du indstille dig på at skulle undvære hende i perioder. Men der vil formentlig gå et stykke tid før det er muligt. 

Men jeg tænker bare.... At hvis vi gik fra hinanden, ville sådan en lille én så skulle på overnatning hos far???? Det kan jeg slet ikke bære... Ikke når hun er så lille. Det er måske egoistisk, men det kan jeg slet ikke. Jeg vil helt sikkert gerne at hun får et forhold til sin far, men kan ikke være væk fra hende. Er slet ikke klar...

Anmeld

8. januar 2014

Jj1709

Nej han kan på ingen måder tage dit barn fra dig.. 

Han er misbruger, så det ville blive et stort problem for ham overhovedet at få lov at se jeres barn. 

Min datters far ryger selv hash, og han kan ikke få  fastlagt samvær igennem statsamtet, fordi de ikke må oprette samvær mellem børn og misbrugere.. 

Men kæmpe til dig, det er en svær situation at stå i.. 

Anmeld

8. januar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Men jeg tænker bare.... At hvis vi gik fra hinanden, ville sådan en lille én så skulle på overnatning hos far???? Det kan jeg slet ikke bære... Ikke når hun er så lille. Det er måske egoistisk, men det kan jeg slet ikke. Jeg vil helt sikkert gerne at hun får et forhold til sin far, men kan ikke være væk fra hende. Er slet ikke klar...

Jeg vil vove og påstå det ikke kommer til at ske før barnet er ihvertfald et år. hun er jo meget lille, og det er klart du slet ikke kan overskue at være hende foruden. Denne følelse bliver mindre med tiden. 

Men du skal tage kontakt til statsforvaltningen. Hvis han er misbruger kan de tage højde for det i eventuelt samvær. 

Hvis misbruget går udover barnets trivsel, så vil det være problematisk for hans muligheder for at se barnet.

Anmeld

8. januar 2014

kejoh54

I har begge forældremyndigheden over jeres datter i din situation og det mest naturlige er at hun bor ved dig.

Min kæreste stod i samme situation da hun gik fra sin x og de har selv lavet en aftale om at han har sin søn hver anden weekend. Nu er han så også lidt ældre end dig.

Føler du dig utryg ved at hun skal være hos sin far har du mulighed for at gå til kommunen/amtet og fortælle dem din situation med at han ryger hash og er utilregnelig og at du ikke er tryg ved at hun er der.

Der kan de offentlige instanser så gå ind og vurdere om der skal være overvåget samvær, eller om det kun må være nogle timer hver anden uge eller hvad de i samarbejde med dig finder sig trygge ved.

Som udgangspunkt har alle forældre ret til at søge den fulde forældremyndighed over sit barn, det har din kæreste også, men der bliver igangsat en forældre egnelses undersøgelse, samt der kommer partshøringer hvor man kan snakke for og imod, og i den situation tror jeg at du med 99% sikkerhed vinder ud fra det du skriver.

Så tag din datter under armen, pak jeres ting og kom ud af det tydeligvis meget usunde forhold du sidder i. Kom ud og mød nogle nye mennesker og lav et ordentligt liv med dig datter. Husk hvis du mangler et sted at bo så kan kommunen gå ind og hjælpe dig, da de reelt råder over hver 4 lejlighed som akutbolig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.