når man skifter job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.620 visninger
8 svar
2 synes godt om
7. januar 2014

Anonym trådstarter

Jeg stopper på mit jo her 14/1 og starter nyt 1/2.

Jeg tænker at jeg så får en halv løn 1/2.

Hvad med den ferie jeg mangler at holde (1 uges ferie og 5 ferie/fri dage) - får jeg det på et feriekort?

Og den ferie jeg har optjent til næste ferieår - den får jeg vel på feriekort til maj?

Plejer at få noget feriegodtgørelse med lønnen 1 maj - får jeg stadig det? altså det jeg har optjent indtil videre??

Tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hmm. Ved ikk om det er forskelligt fra fag til fag, men i mit job skulle jeg ud og have underskrevet mit feriekort ved den arbejdsgiver jeg har optjent dagene hos. Hvis det giver mening

Anmeld

7. januar 2014

aarhusmor

Dine feriefridage mister du, hvis ikke du afholder dem.
Alm. optjent ferie får du på feriegiro.

Om du kun får løn for ½ måned, afhænger sig af din kontrakt og dit opsigelsesvarsel.

Nej, du får al ferie overført til feriegiro, men ikke den 1-2% man får i Maj. Jeg ved dog ikke om det sidste overføres til feriegiro.

Anmeld

7. januar 2014

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Dine feriefridage mister du, hvis ikke du afholder dem.
Alm. optjent ferie får du på feriegiro.

Om du kun får løn for ½ måned, afhænger sig af din kontrakt og dit opsigelsesvarsel.

Nej, du får al ferie overført til feriegiro, men ikke den 1-2% man får i Maj. Jeg ved dog ikke om det sidste overføres til feriegiro.

Ej mister jeg mine ferie fri dage?? Det havde da været rart at vide - dem når jeg ik at holde jo - øv

Anmeld

7. januar 2014

Noahmor

Anonym skriver:

Ej mister jeg mine ferie fri dage?? Det havde da været rart at vide - dem når jeg ik at holde jo - øv

Jeg er ret sikker på at du får dem udbetalt. Men spørg da din arbejdsplads. Ellers kan du jo holde ferie fra d. 15 og til du starter på det nye job. 

Anmeld

7. januar 2014

Anonym trådstarter

Noahmor skriver:

Jeg er ret sikker på at du får dem udbetalt. Men spørg da din arbejdsplads. Ellers kan du jo holde ferie fra d. 15 og til du starter på det nye job. 

Har sagt op så kan ik nå at lave det om til ferien - men spørg lige imorgen men syns det lyder underligt hvis jeg bare mister dem 

Anmeld

7. januar 2014

aarhusmor

Noahmor skriver:

Slog det lige op og kan se det varierer efter overenskomsten:

"Klik på nedenstående spørgsmål for at se svarene."

1: Hvad er feriefridage?

Feriefridage er ikke omfattet af ferieloven.

Feriefridage er baseret på en aftale mellem din arbejdsgiver og dig.  Feriefridage kan også fremgå som et vilkår i en kollektiv overenskomst, i virksomhedens personalehåndbog eller i ansættelseskontrakten.

Behandlingen af feriefridage, f.eks. hvordan de optjenes, om de kommer til udbetaling ved fratræden, kan overføres osv., vil således variere fra ansættelsesforhold til ansættelsesforhold og fra overenskomst til overenskomst.

Det er derfor nødvendigt at se på den enkelte ansættelsesaftale, personalehåndbog eller overenskomst, da det ikke er muligt at sige noget generelt reglerne for feriefridage
http://www.jobtryghed.dk/index.php?pageid=%2053&faqid=32309&catid=32316

Anmeld

7. januar 2014

Noahmor

aarhusmor skriver:

Slog det lige op og kan se det varierer efter overenskomsten:

"Klik på nedenstående spørgsmål for at se svarene."

1: Hvad er feriefridage?

Feriefridage er ikke omfattet af ferieloven.

Feriefridage er baseret på en aftale mellem din arbejdsgiver og dig.  Feriefridage kan også fremgå som et vilkår i en kollektiv overenskomst, i virksomhedens personalehåndbog eller i ansættelseskontrakten.

Behandlingen af feriefridage, f.eks. hvordan de optjenes, om de kommer til udbetaling ved fratræden, kan overføres osv., vil således variere fra ansættelsesforhold til ansættelsesforhold og fra overenskomst til overenskomst.

Det er derfor nødvendigt at se på den enkelte ansættelsesaftale, personalehåndbog eller overenskomst, da det ikke er muligt at sige noget generelt reglerne for feriefridage
http://www.jobtryghed.dk/index.php?pageid=%2053&faqid=32309&catid=32316

Ok, så må vi håbe trådstarter har den rigtige overenskomst. 

Er nogle sure penge at miste. 

Anmeld

7. januar 2014

lille-trold

Anonym skriver:

Jeg stopper på mit jo her 14/1 og starter nyt 1/2.

Jeg tænker at jeg så får en halv løn 1/2.

Hvad med den ferie jeg mangler at holde (1 uges ferie og 5 ferie/fri dage) - får jeg det på et feriekort?

Og den ferie jeg har optjent til næste ferieår - den får jeg vel på feriekort til maj?

Plejer at få noget feriegodtgørelse med lønnen 1 maj - får jeg stadig det? altså det jeg har optjent indtil videre??

Tak for hjælpen

Den feriegodtgørelse man får sammen med maj lønnen bliver indsat på dit  feriekort  da det er en godtgørelse der gør at ferie med løn gir det samme som feriekort/ 12,5%

Mener du vil få dine ferie fridage udbetalt sammen med den sidste løn afregning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.