hvor meget skal jeg pumpe ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.331 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. januar 2014

yagnes

hej alle..

min søn 7 dage gamle søn har siden fødsel ikke ville amme pga mine brystvorter. vi har brugt brik men han bliver ikke mæt. vi er derfor begyndt at pumpe mælk ud. synes bare at der kommer mindre og mindre for hver gang.. er der noget jeg gør galt?

og kan udpumpning mindske mængden af mælk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2014

VIPpigen

nesss skriver:

hej alle..

min søn 7 dage gamle søn har siden fødsel ikke ville amme pga mine brystvorter. vi har brugt brik men han bliver ikke mæt. vi er derfor begyndt at pumpe mælk ud. synes bare at der kommer mindre og mindre for hver gang.. er der noget jeg gør galt?

Jeg pumpede ud inden jeg ammede, fordi min datter er født for tidligt.

Men jeg fandt ret hurtigt ud af at min mælk løb meget hurtigt til, ved at se på mit barn, den løb endnu hurtigere hvis far sad med vores datter imens der blev malket ud. Følte jeg på nogen måder at produktionen var på vej ned, så drak jeg en nisseøl/hvidtøl, og pumpede ud hver 3 time istedet for hver 4...

Da jeg skulle til at amme havde jeg så meget mælk at jeg måtte malke ud efter hun havde spist. Efter 18 dage på neo havde jeg over 1 L modermælk med hjem i flasker, som havde været frosset ned.

hvad har du af maskine, er det bare sådan en håndpumpe??

Jeg ved ikke hvor stor forskel der er på håndpumperne, og de elektriske maskiner, men de elektriske laver pumpene i starten ligesom når barnet arbejder for at få mælken, efter et minut eller 2, laver den længere pump, som når barnet får mælken til at løbe til

Anmeld

7. januar 2014

yagnes

jeg har en elektrisk.. men der kommer ikke ret meget, prøver at få ham til at amme først dog kun på det ene  da han ikke vil det andet. men det giver ikke ret meget. pumper med 3-4 timers mellemrum og får tilsammen af de to bryster 50 ml ca hver gang. synes det er rigtig lidt. ved ikke hvad jeg skal gøre

Anmeld

8. januar 2014

ette1987

Tror det er noget med maskinen ikke kan stimulere ligeså meget som hud mod hud. Så kunne baby ligge hos dig imens? Ellers er den gyldne regel: jo mere der kommer ud, jo mere produceres der

Anmeld

8. januar 2014

yagnes

har i hvertfald fundet ud af at der ikke er nok mælk har prøvet at pumpe ud hver 2. time men men men stadig samme mængde... øvvvv

Anmeld

8. januar 2014

AnthonsMor

nesss skriver:

hej alle..

Din mælkeproduktion stimuleres  rigtig meget  af hud mod hud kontakt, og det er ganske normalt, at mælkeproduktionen stille og rolig går i stå når man malker ud

Måske kan du få sat den i gang igen ved at bruge næsten hele dagen med, at ligge med dit barn på dit bare bryst

Anmeld

8. januar 2014

Trekløver(:

Min mælkeproduktion gik stille og roligt i stå, da jeg pumpede ud. Der gik 3 uger, så var der ikke mere at komme efter.

Anmeld

8. januar 2014

VIPpigen

Prøv at købe et par hvidtøl/nisseøl. Det hjalp her. Og jeg malkede ud i 14 dage før jeg kunne få min datter til at tage fat. Jeg overproducerede mælk, og inden vi blev udskrevet fik jeg brochure omkring at sælge/doner mælken til andre neonatalafdelinger....

Som sagt hjalp den kærlighed jeg følte både for far og vores datter, specielt når jeg så på dem. Og ellers, drik en nisseøl/hvidtøl, og vent et par timer... Det tager tid at få produktionen op. De råder til at malke ud hver 3 time i starten, og når du malker godt ud, så sæt det ned til hver 4 time...

Har du prøvet at ligge ham til, ved det ene bryst, og malke ud fra det andet imens??

Anmeld

9. januar 2014

yagnes

prøver prøver og prøver...

har købt ngt modermælks erstatning hvis jeg nu skulle løbe tør..

mange tak for jeres gode råd prøver dem alle 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.