nesss skriver:
hej alle..
min søn 7 dage gamle søn har siden fødsel ikke ville amme pga mine brystvorter. vi har brugt brik men han bliver ikke mæt. vi er derfor begyndt at pumpe mælk ud. synes bare at der kommer mindre og mindre for hver gang.. er der noget jeg gør galt?
og kan udpumpning mindske mængden af mælk?
Jeg pumpede ud inden jeg ammede, fordi min datter er født for tidligt.
Men jeg fandt ret hurtigt ud af at min mælk løb meget hurtigt til, ved at se på mit barn, den løb endnu hurtigere hvis far sad med vores datter imens der blev malket ud. Følte jeg på nogen måder at produktionen var på vej ned, så drak jeg en nisseøl/hvidtøl, og pumpede ud hver 3 time istedet for hver 4...
Da jeg skulle til at amme havde jeg så meget mælk at jeg måtte malke ud efter hun havde spist. Efter 18 dage på neo havde jeg over 1 L modermælk med hjem i flasker, som havde været frosset ned.
hvad har du af maskine, er det bare sådan en håndpumpe??
Jeg ved ikke hvor stor forskel der er på håndpumperne, og de elektriske maskiner, men de elektriske laver pumpene i starten ligesom når barnet arbejder for at få mælken, efter et minut eller 2, laver den længere pump, som når barnet får mælken til at løbe til
Anmeld