HJÆLP holder det ikke ud.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

605 visninger
5 svar
4 synes godt om
7. januar 2014

PrincessTanja

Vores datter på snart 11 måneder er blevet rigtigt pylret. Hun sover pludseligt kun en lur om dagen (plejer og være 2 lure) og om aftenen plejer hun og blive puttet til natten kl. 20 uden problemer, men nu vil hun først sove kl. 22. Igår var hun sågar vågen fra kl. 14 til 22.30 før hun overgav sig til søvnen - det er jo vanvittigt! Og den sidste uges tid vågner hun HVER gang vi ligger hende fra vores favn i søvne og ned i tremmesengen, hvilket ellers aldrig har været et problem før.

Tigerspring? Eller nogen råd/erfaringer?

Er virkeligt helt i underskud af overskud nu..

/Tanja.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2014

Mor til Majbørn

PrincessTanja skriver:

Vores datter på snart 11 måneder er blevet rigtigt pylret. Hun sover pludseligt kun en lur om dagen (plejer og være 2 lure) og om aftenen plejer hun og blive puttet til natten kl. 20 uden problemer, men nu vil hun først sove kl. 22. Igår var hun sågar vågen fra kl. 14 til 22.30 før hun overgav sig til søvnen - det er jo vanvittigt! Og den sidste uges tid vågner hun HVER gang vi ligger hende fra vores favn i søvne og ned i tremmesengen, hvilket ellers aldrig har været et problem før.

/Tanja.

Men børns rytmer er jo noget mærkeligt noget - vores dreng på 1,5 er i hvert fald heller ikke en der gider at sove hvis man kan lade være, og sådan har det altid været.

Har tit siddet oppe til kl.23 med ham, og så har han været frisk igen kl.5....! Det hjalp MEGET da han kom i dagpleje, så måske er det fordi din datter (som jeg kan se du har hjemme endnu) trænger til at blive stimuleret mere og på andre måder, end hendes mor

Anmeld

16. januar 2014

tribk

PrincessTanja skriver:

/Tanja.

Jeg tror hun er overtræt om aftenen, og så er det bare rigtig svært at falde i søvn. Hvis hun kun sover én gang om dagen, så ville jeg putte hende noget tidligere. Da min søn kom ned på en lur om dagen blev han puttet kl. 19, og det gør han stadig nu som 2 årig.

Jeg tror kl. 20 er for sent, så prøv at putte kl. 19

Anmeld

16. januar 2014

Tulle28

tribk skriver:

Jeg tror hun er overtræt om aftenen, og så er det bare rigtig svært at falde i søvn. Hvis hun kun sover én gang om dagen, så ville jeg putte hende noget tidligere. Da min søn kom ned på en lur om dagen blev han puttet kl. 19, og det gør han stadig nu som 2 årig.

Jeg tror kl. 20 er for sent, så prøv at putte kl. 19

Det er jeg enig i, især, hvis hun kun har sovet een lur i løbet af dagen. Mine piger kommer begge i seng kl. 18.30 (de er hhv. lige knap 4 år og den yngste er næsten 17 mdr.). Bliver de overtrætte er de svære at få til at falde til ro.

Anmeld

16. januar 2014

Elgaard73

Jeg kan ikke lade være med at tænke, om det måske er seperationsangsten som er ved at sætte ind. Det kommer ofte omkring den alder. 

Hvis det er det, så skru lidt ekstra op for nærvær, tryghed og kontakt, i løbet af dagen. Måske endda lade hende sove hos jer. Det var ihvertfald det som virkede hos os, imens at det stod på.

Anmeld

16. januar 2014

AnthonsMor

PrincessTanja skriver:

/Tanja.

Er der lige sket noget nyt i hendes liv?

Anthon er 10 måneder på mandag og han plejer egentlig at sove OK, men da han startede i VS for 10 dage siden væltede hele hans søvnrytme.. 

Men jeg tænker at børn aldrig helt er til at stole på mht. søvn.. Alle børn kan have svingende søvnrytmer og dårlige nætter

Jeg ved godt det er hårdt, og det dræner en for energi, men tålmodighed.. Det stopper nok igen en dag! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.