Svar på den nye KH reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

955 visninger
6 svar
1 synes godt om
6. januar 2014

Anonym trådstarter

Jeg er ved at blive sindsyg over de nye KH regler. Jeg er på barsel på kontanthjælp og er under 25 år, min kæreste som er far til vores 2 børn er lige kommet på kontanthjælp også men han er over 30 år.
Jeg har før snakket med 3 forskellige fra kommunen, den ene siger jeg får samme sats som før reformen, den anden siger jeg falder til 5xxx og den sidste siger 8xxx. Nu har jeg så fået brev om at min nye sats som enlig forsørger er 11xxx, og når jeg ringer der ind og fortæller jeg ikke er enlig og aldrig har været det så siger hun at alle under 25 med børn kommer til at stå som enlig forsørger om man bor sammen eller ej, det syntes jeg ikke hænger sammen, hvis man ikke er enlig skal man vel heller ikke have den sats.
Jeg vil bare gerne snart vide hvad vi har i næste måned så jeg ikke behøver stresse mere over det.

Er der andre der har fået svar på hvad i får i næste måned?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Jeg er ved at blive sindsyg over de nye KH regler. Jeg er på barsel på kontanthjælp og er under 25 år, min kæreste som er far til vores 2 børn er lige kommet på kontanthjælp også men han er over 30 år.
Jeg har før snakket med 3 forskellige fra kommunen, den ene siger jeg får samme sats som før reformen, den anden siger jeg falder til 5xxx og den sidste siger 8xxx. Nu har jeg så fået brev om at min nye sats som enlig forsørger er 11xxx, og når jeg ringer der ind og fortæller jeg ikke er enlig og aldrig har været det så siger hun at alle under 25 med børn kommer til at stå som enlig forsørger om man bor sammen eller ej, det syntes jeg ikke hænger sammen, hvis man ikke er enlig skal man vel heller ikke have den sats.
Jeg vil bare gerne snart vide hvad vi har i næste måned så jeg ikke behøver stresse mere over det.

Ved det ikke

Men du har ret i at det lyder lidt tosset

Anmeld

6. januar 2014

helle85

Anonym skriver:

jeg har selv måtte regne hvad jeg ca få udbetalt da der ikke er nogen på kommunen der kan finde ud af det.

i min kommune kan man først få afvide helt præcis hvad man få udbetalt efter den 20

her er et link med de forskellige satser, dog er det ikke helt nemt

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id =160653

Anmeld

6. januar 2014

Anonym trådstarter

helle85 skriver:

jeg har selv måtte regne hvad jeg ca få udbetalt da der ikke er nogen på kommunen der kan finde ud af det.

i min kommune kan man først få afvide helt præcis hvad man få udbetalt efter den 20

her er et link med de forskellige satser, dog er det ikke helt nemt

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id =160653

Jeg kan desværre ikke åbne dit link
Jeg har prøvet at læse om staserne men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad der gælder i min situation, og når de så bliver ved med at fortælle forskellige ting så bliver jeg forvirret.
Først efter den 20? så kan man jo næsten ikke nå at rette det mht boligsikring og børnehave tilskud.
Hvilken kommune er det?

Anmeld

7. januar 2014

AMM00

Synes det er så dårligt at der ikke er ordentligt svar. Altså mab er jo ikk på konanthjælp ned vilje så de burde have vidst satserne og givet brev til alle om hvor meget de får udbetalt flere måneder. Ikk styr på noget i den retning.

Anmeld

7. januar 2014

helle85

Anonym skriver:

Jeg kan desværre ikke åbne dit link
Jeg har prøvet at læse om staserne men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad der gælder i min situation, og når de så bliver ved med at fortælle forskellige ting så bliver jeg forvirret.
Først efter den 20? så kan man jo næsten ikke nå at rette det mht boligsikring og børnehave tilskud.
Hvilken kommune er det?

jeg bor i lolland kommune

hvis du skriver en pb så kan jeg prøve at hjælpe dig med at regne ud hvad du ca få udbetalt

er du aktiveringens parat eller uddannelsesparat ??

her er et nyt link

https://www.borger.dk/Sider/Kontanthjaelp.aspx?Nav igationTaxonomyId=00f2b35b-88e5-4ed5-a98c-fb062df7 5f0f

hvis du gå ind under hvor meget få jeg i kontanthjælp også ned i bunden der er et link der er den side jeg sendte, som ikke kan vises

hvorfor de siger flere beløb er at den ene er en grundsats og den anden er hvis man er i aktivering osv.

boligstøtte få vi ikke noget af og i forhold til instition(staves) tilskud der ringede jeg til dem, og spurgte hvad man gjorde nå man nu ikke viste hvad man få udbetalt og der sagde de at vi bare skal ringe og oplyse det nå vi har fået det afvide, da de godt ved at der er problemer med alt det omkring kontanthjælp, og hvis de så har nået at sende regningen ud så bliver det bare trukket fra den næste mdr.

Anmeld

7. januar 2014

asff

Anonym skriver:

Jeg skal også på KH under barsel og da min kæreste er studerende fik jeg at vide, at satsen er 8197 før skat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.