2. Lægebesøg stort symfysemål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

414 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. januar 2014

Maria-s

Hey,

har lige været til 2. Lægeundersøgelse i dag og jeg undre mig lidt.

min læge målte mit symfysemål til 28 cm. Jeg er 24+2. Efter den graf der er på min vandrejounal er det jo et ret godt stykke over kurven. Man han sagde ikke andet end; "du er da godt nok stor". Og "har du tænkt dig at tage godt 20 kg på denne gang også?" (Jeg har i dag, 24+2 taget 7,5 kg på...)

et lidt æv besøg som jeg ikke helt hvad jeg skal ligge i?

Andre der har fået målt et stort symfysemål, som kan fortælle lidt?....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2014

Anna2706

Jeg var ude for det samme da jeg var til 2. lægeundersøgelse i min graviditet.. Havde et meget stort symfysemål, så hun sendte mig til en scanning samme dag for at udelukke om det kunne være pga for meget fostervand.. 

Det var det dog ikke, var bare meget stor  Så det betyder ikke at der kan være noget i vejen 

Anmeld

6. januar 2014

Maria-s

Anna2706 skriver:

Jeg var ude for det samme da jeg var til 2. lægeundersøgelse i min graviditet.. Havde et meget stort symfysemål, så hun sendte mig til en scanning samme dag for at udelukke om det kunne være pga for meget fostervand.. 

Det var det dog ikke, var bare meget stor  Så det betyder ikke at der kan være noget i vejen 

Undre mig bare over at der ikke er nogen "konsekvens" for mit vedkommende, når jeg ligger så langt over? Baby er super aktiv derinde, så lige som sådan er jeg ikke nervøs, men igen hvorfor måle hvis der ikke bliver reageret på resultatet fra lægens side?...

Anmeld

6. januar 2014

bvk

Jeg havde også et stort SF mål i "starten" af min 1. graviditet. I uge 25 var det også 28 cm. Det udlignede sig lige så stille, så pludselig var jeg nede på normal kurven.

Hverken JM eller læge anså det som et problem og da min datter kom ud, var hun helt gennemsnitlig, så det betyder ikke nødvendigvis, at man får større børn.

I denne graviditet har jeg ikke fået målt SF løbende, så måske målet reelt ikke betyder noget, når alt andet følger planen

Anmeld

6. januar 2014

Anonym101

Maria-s skriver:

Hey,

min læge målte mit symfysemål til 28 cm. Jeg er 24+2. Efter den graf der er på min vandrejounal er det jo et ret godt stykke over kurven. Man han sagde ikke andet end; "du er da godt nok stor". Og "har du tænkt dig at tage godt 20 kg på denne gang også?" (Jeg har i dag, 24+2 taget 7,5 kg på...)

Mit ligger også over gennemsnittet, tænker ikke så meget over det

Anmeld

6. januar 2014

Bak

Maria-s skriver:

Hey,

Jeg ville nok ringe til min læge og snakke om det. Det virker underligt, at han/hun ikke har sendt dig videre til scanning.

Anmeld

6. januar 2014

Mamalou

Jeg sprang også min kurve under graviditeten, og jeg blev sendt til scanning og efterfølgende fulgt til scanning de sidste uger op til termin. Bekymringen var for meget fostervand, men alt var som det skulle være. Havde en stor mave (+19 kg) I mit tilfælde var det jordemoderen der sendte mig videre, så det kunne være en idé at tage kontakt til din jordemor hvis ikke lægen er til at snakke med.

Vh. Louise

Anmeld

6. januar 2014

Mie89

Hmm min læge målte også mit SF-mål til 27,5, da jeg var til 2. lægebesøg 24+1 - og reagerede heller ikke med andet end "det er vel nok en stor dreng" og har egentlig ikke tænkt så meget mere over det... Efter uge 12 udvikler alle fostre sig jo forskelligt.. 

Men jeg glæder mig til at komme til jordemoder næste uge og få hørt hvor stor hu skønner min dreng til at være  Og går ud fra hun vil sende mig videre, hvis der skulle være noget at være bekymret over 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.