Madras og dyne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

397 visninger
4 svar
1 synes godt om
6. januar 2014

Papillon

Der er selvfølgelig et godt stykke tid endnu, men vi går ligeså stille og samler udstyr, gerne hvis det lige er på tilbud også Med hensyn til madras og dyne er jeg helt lost!

Hvad skal man dog vælge til tremmesengen? Skummadras eller med fjedre eller noget helt tredje? Noget I kan anbefale?

Har man brug for en eller to dyner? Hvilket fyld skal man gå efter? Også gerne med tanke på, at det er et sommerbarn, vi venter, ved dog ikke om det har så meget betydning

Ærlig talt ved jeg ikke ret meget om det, så belær mig endelig! Med hensyn til budget er vi begge studerende, så det behøver ikke være det fineste af det fine til en halv bondegård

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2014

modesty

Papillon skriver:

Der er selvfølgelig et godt stykke tid endnu, men vi går ligeså stille og samler udstyr, gerne hvis det lige er på tilbud også Med hensyn til madras og dyne er jeg helt lost!

Hvad skal man dog vælge til tremmesengen? Skummadras eller med fjedre eller noget helt tredje? Noget I kan anbefale?

Har man brug for en eller to dyner? Hvilket fyld skal man gå efter? Også gerne med tanke på, at det er et sommerbarn, vi venter, ved dog ikke om det har så meget betydning

Ærlig talt ved jeg ikke ret meget om det, så belær mig endelig! Med hensyn til budget er vi begge studerende, så det behøver ikke være det fineste af det fine til en halv bondegård

Vi tog i IKEA og valgte den madras der føltes bedst.

Vi arvede en fiberdyne og købte en dundyne på udsalg. Tja, bum bum. Jeg ville nok vælge dundyne (husk nomite mærket). 

Jeg var glad for at have to dyner. Havde én derhjemme og én med i barnevognen. Selvom jeg havde voksi var det rart at have en dyne med til når jeg skulle amme. Men jeg kunne godt have klaret mig med én.

Anmeld

6. januar 2014

(august)

Jeg har to babydyner alm dyner og 2 sommerdyner, så der er en til barnevognen og en til vuggen/tremmesengen. 

Hvis det skal gøres rigtig billigt ville jeg gå i Jysk og høre hvad de har også købe en alm voksen dyne, den kan deles på midten, så det giver 1 juniordyne og den anden halvdel kan igen deles på midten så får man 2 babydyner.

Med madras har vi valgt en lidt dyrere løsning, da vi har koldskum til dem i deres sengen og en økomadras fra babysam, som skulle transportere sveden rigtig godt. Tænk på de sover det meste af dagen væk det første stykke tid, så det er værd at investere i noget godt de kan ligge på.

Anmeld

6. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Skummadras! De er alt for lette til at have nytte af en med fjedre vi har ikeas skummadras (vyssa snosa) der er glat på den ene side og bulet på den anden ca 8-10cm tyk og den fungerer upåklageligt og koster kun 160kr 

af dyne købte vi med dun og med bæreevne 10 har brugt den både sommer og vinter. Det er praktisk med to babydyner tænk over at baby vil blive rullet ind i dynen, så den skal ikk være for stiv, det synes jeg nemlig de fleste ikke-dun dyner er og så er det svært at få dynen til at forme sig rigtigt. 

Anmeld

6. januar 2014

Papillon

Tak for svarene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.