Mætter maden nok når han pludselig vågner så ofte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

345 visninger
3 svar
1 synes godt om
6. januar 2014

Annemette07

Ja sagen er den at min søns søvn/spise mønster om natten har ændret sig. Han gik fra at sove 6 timer i første/lange stræk og derefter 4 timer til når vi stod op. Nu tager han knap fire timer som det lange stræk og vågner ellers hver halvanden til anden time.

Om aftenen inden han sover spiser han to-tre timer hvoraf han han holder en pause på sammenlagt ca 30-40 min + et bleskift, så han spiser jo længe. Men det har han gjort hele tiden lige fra start af så undre mig over det pludselig har ændret sig så meget.

Så kort sagt: tror i ikk min mælk mætte nok længere, eller er det helt normalt ? Han er knap 3 måneder nu. :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2014

L&V

Annemette07 skriver:

Ja sagen er den at min søns søvn/spise mønster om natten har ændret sig. Han gik fra at sove 6 timer i første/lange stræk og derefter 4 timer til når vi stod op. Nu tager han knap fire timer som det lange stræk og vågner ellers hver halvanden til anden time.

Om aftenen inden han sover spiser han to-tre timer hvoraf han han holder en pause på sammenlagt ca 30-40 min + et bleskift, så han spiser jo længe. Men det har han gjort hele tiden lige fra start af så undre mig over det pludselig har ændret sig så meget.

Så kort sagt: tror i ikk min mælk mætte nok længere, eller er det helt normalt ? Han er knap 3 måneder nu. :-)

Det er helt normalt at de sover mindre lige pludseligt.. Ammer han aktivt eller er der os meget hygge sutten

Anmeld

6. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

det er luksus at så lille et barn har sovet 6timer i streg uden mad så at han "kun" sover 4 timer nu er heelt normalt han bliver jo også større og skal bruge mere mælk, så han vil også spise oftere i perioder for at sætte din produktion op

Anmeld

6. januar 2014

modesty

Annemette07 skriver:

JA, din mælk mætter fint, det er fuldstændig normalt at børn begynder at vågne oftere i den alder. Det handler om udvikling i hjerne og sind, hvilket kan gøre barnet mere uroligt fordi der er så mange indtryk der skal fordøjes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.