hurtig kagehjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

624 visninger
2 svar
0 synes godt om
5. januar 2014

serinasmor

Jeg bagte kage igår - en ret stor en til fødselsdag idag.... Det er en kakaokage der er smurt op med smørcreme og med fondant på.. den har stået i køleskabet det meste af tiden ...

Vi blev ikke så mange til fødselsdag som Ventet .. jeg har derfor stort set en hel kage tilbage ..

Til mit spørgsmål :
Serina holder fødselsdag for børnehaven på tirsdag. Hun har bestilt en hello kitty kage ... Kan jeg pille fondanten af kagen i køleskabet, lægge et lag af æblekompot i midten , smørre op igen med smørcreme og lægge ny fondant på igen ? Og servere den på tirsdag ? Eller skal jeg starte forfra med helt ny kage ?

-- hvor længe kan det holde i køleskab sådan noget kage ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2014

Tulipan

serinasmor skriver:

Jeg bagte kage igår - en ret stor en til fødselsdag idag.... Det er en kakaokage der er smurt op med smørcreme og med fondant på.. den har stået i køleskabet det meste af tiden ...

Vi blev ikke så mange til fødselsdag som Ventet .. jeg har derfor stort set en hel kage tilbage ..

Til mit spørgsmål :
Serina holder fødselsdag for børnehaven på tirsdag. Hun har bestilt en hello kitty kage ... Kan jeg pille fondanten af kagen i køleskabet, lægge et lag af æblekompot i midten , smørre op igen med smørcreme og lægge ny fondant på igen ? Og servere den på tirsdag ? Eller skal jeg starte forfra med helt ny kage ?

Jeg vil umiddelbart sige at det godt kan gå at bruge samme kage igen tirsdag hvis det har stået på køl, men jeg har aldrig selv prøvet at genbruge en kage, så ved ikke hvor let det er

Anmeld

5. januar 2014

Mother-love

serinasmor skriver:

Til mit spørgsmål :

Tror det vil blive noget frygteligt noget at stå med. Så jeg ville nok lave en ny. Men du kan jo prøve og gøre det. Og hvis det går så går det. Ellers har du jo prøvet
Du taber jo ikke noget ved at prøve.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.