Første jordmoderbesøg:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

463 visninger
9 svar
1 synes godt om
4. januar 2014

Ønskebarnet2014

Hvornår var i til jeres første jordmoderbesøg? Hvilken uge?

Hvad skal der ske til første besøg? Og hvor lang tid varer det ca.?

Havde i jeres mand med til jordmoderen første gang eller hver gang eller har du altid været alene til jordmoder?

God weekend

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2014

Aabye

Jeg tror at mit første jordemoder besøg lå i uge 16.. 
Der sker ikke så meget... Vi snakkede bare, fik en helvedes masse pjecer med hjem.. 

Min mand har altid været med ved jordemoder besøgene.. Har aldrig bedt ham om det, det har været hans ønske at være med...

Anmeld

5. januar 2014

Ønskebarnet2014

Aabye skriver:

Jeg tror at mit første jordemoder besøg lå i uge 16.. 
Der sker ikke så meget... Vi snakkede bare, fik en helvedes masse pjecer med hjem.. 

Min mand har altid været med ved jordemoder besøgene.. Har aldrig bedt ham om det, det har været hans ønske at være med...

Okay, men tak for svar

Anmeld

5. januar 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Ønskebarnet2014 skriver:

Havde i jeres mand med til jordmoderen første gang eller hver gang eller har du altid været alene til jordmoder?

God weekend

Jeg var til første besøg den 27. dec hvor jeg var 14+0.
Jeg tror det varede 20-30 min.
Vi snakkede om forandringer vedrørende kroppen, hvordan jeg havde haft det. Jeg fik nogle pjecer vedrørende kost, sex og samliv under graviditeten og sådan. Så vejede hun mig, tog mit blodtryk og så lyttede vi til hjertelyd. Hun gav mig nogle andre vigtige papirer, og så fik jeg tider til de andre gange.
Jeg havde ikke mand med.

Anmeld

5. januar 2014

Ønskebarnet2014

SDD skriver:

Jeg var til første besøg den 27. dec hvor jeg var 14+0.
Jeg tror det varede 20-30 min.
Vi snakkede om forandringer vedrørende kroppen, hvordan jeg havde haft det. Jeg fik nogle pjecer vedrørende kost, sex og samliv under graviditeten og sådan. Så vejede hun mig, tog mit blodtryk og så lyttede vi til hjertelyd. Hun gav mig nogle andre vigtige papirer, og så fik jeg tider til de andre gange.
Jeg havde ikke mand med.

Okay. Tak for svar

Så er det godt nok sent jeg skal til første besøg, jeg skal på tirsdag og der er jeg i uge 21. 

Anmeld

5. januar 2014

Papillon

Jeg var afsted i tirsdags, 15+5. Vi udfyldte papirer, snakkede om hvordan jeg har det, fik pjecer med hjem og det var så det. Kan ikke huske hvor lang tid det tog. Min kæreste var med, og det virkede egentlig ret ligegyldigt 

Men når du er længere henne, vil jordemoderen måske lytte efter hjertelyd, hvilket hun ikke gjorde her

Anmeld

5. januar 2014

Ønskebarnet2014

Papillon skriver:

Jeg var afsted i tirsdags, 15+5. Vi udfyldte papirer, snakkede om hvordan jeg har det, fik pjecer med hjem og det var så det. Kan ikke huske hvor lang tid det tog. Min kæreste var med, og det virkede egentlig ret ligegyldigt 

Men når du er længere henne, vil jordemoderen måske lytte efter hjertelyd, hvilket hun ikke gjorde her

Super.

Jeg syntes nemlig at det er meget han skal have fri til hvis han også skal med til jordmoder.

Ingen tvivl om at han vil med til det hele, men det er bare mere om det er en nødvendighed med jordmoderbesøget

Nu glæder vi os bare til MD scanningen på mandag også tror jeg at jeg selv tager afsted til jordmoder tirsdag

Anmeld

5. januar 2014

Papillon

Ønskebarnet2014 skriver:

Super.

Jeg syntes nemlig at det er meget han skal have fri til hvis han også skal med til jordmoder.

Ingen tvivl om at han vil med til det hele, men det er bare mere om det er en nødvendighed med jordmoderbesøget

Nu glæder vi os bare til MD scanningen på mandag også tror jeg at jeg selv tager afsted til jordmoder tirsdag

Det lyder som en god idé, og så kan I jo vurdere derefter, om han skal med til næste besøg

God fornøjelse med scanningen på mandag!

Anmeld

5. januar 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Ønskebarnet2014 skriver:

Okay. Tak for svar

Så er det godt nok sent jeg skal til første besøg, jeg skal på tirsdag og der er jeg i uge 21. 

Ja det synes jeg det er. Men det kan vel være forskelligt fra sted til sted. Man kan sige der er jo heller ikke sket så mange forandringer når man er afsted så tidligt. Hvorimod når du kommer vil der måske være sket lidt mere. Du har formentlig også mærket liv(eller ikke, det er jo også meget individuelt), men I har nok mere at snakke om end jeg havde.

Anmeld

5. januar 2014

Anonym101

Ønskebarnet2014 skriver:

God weekend

13+4 var jeg til mit første, så det var meget tidligt og det varede halvanden time, hvor vi fik lov til at høre hjertelyd, hun præsenterede sig selv, hendes erfaring med at være jordemoder, vi fik en masse papirer med gode informationer, nummeret til fødegang og jordemodercenteret osv.

Det er dog sjældent de lytter efter hjertelyd så tidligt for ikke, at forskrække hvis nu de ikke kan finde hjertelyden - det er normalt først efter 18+0

Jeg havde manden med, det er ikke et krav men vi syntes bare det er hyggeligt at gøre de ting sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.