Jeg vil også lave en kage....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.116 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. juli 2009

mariamiss6

iiiih jeg vil altså også lave kager der er flotte og sjove......

jeg kan nok også lige overskue at lave en slags lagkage ting, og jeg kan også lige klare at købe ind til mmf, men alt det der farve halløj, og det at lave alle de flotte figurer og de rigtige former, det tror jeg altså at jeg er en skovl til....

hvor køber i farvepasta til mmf'en, er der evt. noget andet man kan bruge, og hvad giver i for det????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2009

Mikkelmusen

Du kan godt bruge frugtfarver men de er svage i farverne synes jeg. 

Du kan købe pastafarver f.eks. her  Kagebutikken eller her Kagekompagniet 

Anmeld

30. juli 2009

Ni-ko-li-ne

mariamiss6 skriver:

iiiih jeg vil altså også lave kager der er flotte og sjove......

jeg kan nok også lige overskue at lave en slags lagkage ting, og jeg kan også lige klare at købe ind til mmf, men alt det der farve halløj, og det at lave alle de flotte figurer og de rigtige former, det tror jeg altså at jeg er en skovl til....

hvor køber i farvepasta til mmf'en, er der evt. noget andet man kan bruge, og hvad giver i for det????

jeg brugte bare ganske almindelige frugtfarver som du kan købe i de fleste supermarkeder :0)

Anmeld

30. juli 2009

mariamiss6

okay men i frugtfarver er dte jo kun til at finde rød, blå, grøn...... hvad med for eksempel en gul????????

jeg synes bare jeg læste et sted at det bæev meget fedtet, så jeg forestillede mig en hel masse vådt "dej"..... og så ved jeg bar at det frugtfarve jeg har sætter sig ALLE vegne, men havde da tænkt mig at hvis jeg skulle prøve inden jeg handlede vildt og voldsomt ind, så ville jeg lige teste med frugtfarven...

Anmeld

30. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg har præcis tænkt det samme -  det har både givet inspiration og præstationsangst (hehe) til næste fødselsdag

Uhadada...

Og jeg har virkelig også fået lyst til at vove mig ud i noget helt andet, selvom mine almindelige lagkager plejer at vække begejstring

Anmeld

30. juli 2009

ivfmarie

mariamiss6 skriver:

okay men i frugtfarver er dte jo kun til at finde rød, blå, grøn...... hvad med for eksempel en gul????????

jeg synes bare jeg læste et sted at det bæev meget fedtet, så jeg forestillede mig en hel masse vådt "dej"..... og så ved jeg bar at det frugtfarve jeg har sætter sig ALLE vegne, men havde da tænkt mig at hvis jeg skulle prøve inden jeg handlede vildt og voldsomt ind, så ville jeg lige teste med frugtfarven...

Jeg har kunnet klare mig med frugtfarve (måtte bare stikke ungerne en lille pind om at LaLa var inde i Teletubbie-hulen)

Jeg har både farvet ved at tilsætte farven inden jeg smeltede fiduserne, og ved at ælte lidt ind i den færdige mmf'.
Mmf'en bliver mere blød når det æltes ind bagefter, men er det bar en lille smule farve til en lille detalje, går det an. Hvis hele mmf-portionen skal have en bestemt farve, vil jeg klart anbefale at udskifte vand i mmf-opskriften med frugtfarve (evt 50/50).

Med lidt held kan man ramme en lilla farve hva blå og rød.

pøj pøj

Marie - hvis unger havde meget lilla tunger efter at have spist Tinkywinky

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.