kalve mørrebrad tilberedning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

711 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. januar 2014

debbie19

Hej ;D 

Jaa nu har jeg haft en kalvemørrebrad til at ligge i fryseren længe. Og har aldrig haft sådan noget dyrt kød før men fik den af en bekendt....

men hvordan tilbereder jeg den?

alså vi er ikke til sådan noget hvor man propper alt muligt omkring kødet...

kan man godt bare salt og peber og hvidløg på og så stege den på alle sider eller hvordan er bedst?

den vejer 1200 gram. Hvor mange vil i tro der er til.           og kan man godt få skive kartofler og beanisesovs til (staves sikkert forkert )

Håber der er nogle der kan hjælpe mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2014

LilleChelle

Du kan i princippet få alt til den - det er kun fantasien der sætter grænser. 

Personligt ville jeg aldrig spise pommes og bearnaise til så fint og godt et stykke kød. Men jeg er også af den overbevisning at kvalitet og smag hører sammen  

Du kan sagtens skære den ud til bøffer og stege på panden, ellers skal du brune den på alle sider og derefter smide den i ovnen. Vi langtidssteger altid vores, da det giver det bedste resultat. Så vores kommer i ovnen til formiddag  

Anmeld

4. januar 2014

debbie19

LilleChelle skriver:

Du kan i princippet få alt til den - det er kun fantasien der sætter grænser. 

Personligt ville jeg aldrig spise pommes og bearnaise til så fint og godt et stykke kød. Men jeg er også af den overbevisning at kvalitet og smag hører sammen  

Du kan sagtens skære den ud til bøffer og stege på panden, ellers skal du brune den på alle sider og derefter smide den i ovnen. Vi langtidssteger altid vores, da det giver det bedste resultat. Så vores kommer i ovnen til formiddag  

kommer i noget ved den når i propper den i ovnen?

Anmeld

5. januar 2014

debbie19

hvor mange personer tror i der er til når der er 1200 gram 

Anmeld

5. januar 2014

modesty

debbie19 skriver:

Hej ;D 

Jaa nu har jeg haft en kalvemørrebrad til at ligge i fryseren længe. Og har aldrig haft sådan noget dyrt kød før men fik den af en bekendt....

men hvordan tilbereder jeg den?

alså vi er ikke til sådan noget hvor man propper alt muligt omkring kødet...

kan man godt bare salt og peber og hvidløg på og så stege den på alle sider eller hvordan er bedst?

den vejer 1200 gram. Hvor mange vil i tro der er til.           og kan man godt få skive kartofler og beanisesovs til (staves sikkert forkert )

Håber der er nogle der kan hjælpe mig 

Jeg ville skære den til bøffer og grille den så den stadig var rød i midten. Der er vel til en 5-6 mennesker i 1200 g.

Anmeld

8. januar 2014

LilleChelle

debbie19 skriver:

kommer i noget ved den når i propper den i ovnen?

Vi har frisk løg og hvidløg liggende i fadet med den, ellers ikke. 

Anmeld

8. januar 2014

Kløver

Vi lavede en kalvemørbrad i går, og havde til 2 dage (2 voksne og 2 børn) vi fik kartofler med sovs og grøntsager til (gulerødder/blomkål/broccoli)
Vi krydrede med salt og peber og kom de. I ovnen ved høj varme og skruede ned og lavede een færdig, skar derefter i bøf tykke stykker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.