Syns ikke det er blevet bedre :( (svamp)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

955 visninger
7 svar
3 synes godt om
4. januar 2014

Anonym trådstarter

Jeg er gravid i uge 25+ og har haft svamp i skeden i en uges tid.
Jeg har smurt mig med Canesten i en lille uge, men syns bare ikke det bliver bedre. Og så har jeg bare ekstra meget udflåd som bare gør det værre.
Når jeg smører mig, så syns jeg det giver en brændende fornemmelse og nogle gange så får det, det til at klø helt vildt. Jeg kan klø mig til blods med en klud og det er virkelig ikke særlig sjovt

Jeg vasker mig forneden HVER gang jeg går på toilet og skifter trusser flere gange om dagen for at være sikker på at jeg er ren. Men lige lidt hjælper det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2014

Mimic

Anonym skriver:

Jeg har smurt mig med Canesten i en lille uge, men syns bare ikke det bliver bedre. Og så har jeg bare ekstra meget udflåd som bare gør det værre.
Når jeg smører mig, så syns jeg det giver en brændende fornemmelse og nogle gange så får det, det til at klø helt vildt. Jeg kan klø mig til blods med en klud og det er virkelig ikke særlig sjovt

Jeg vasker mig forneden HVER gang jeg går på toilet og skifter trusser flere gange om dagen for at være sikker på at jeg er ren. Men lige lidt hjælper det.

hvis du er FOR ren kan det være medvirkende til svamp, nøjes med at vask dig grundigt hver anden gang, evt med en intimsæbe, ellers kan A38 eller yoghurt naturel være en løsning, det var lige hvad jeg kunne komme på, der virkede for mig

Anmeld

4. januar 2014

FruK

Du må ikke vaske for meget og slet ikke med sæbe. 

Udflådet kommer netop af svamp, og da det også kan være inde i skeden, er det ikke altid nok med creme.

Du må gerne bruge Canesten stikpiller når du er gravid - de skal bare sættes op med fingrene, ikke med indføringshylsteret. Spørg på apoteket - de ved det.

Anmeld

4. januar 2014

LilleChelle

Vil lige som FruK siger, få fat i pillen der skal op i skeden. Netop fordi cremen ikke kan komme op i skeden og hvis svampen sidder længere oppe er pillen bedste middel. 

Anmeld

4. januar 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Gå til din læge og få en tabletkur mod svamp

Anmeld

4. januar 2014

Anonym trådstarter

Mimic skriver:

hvis du er FOR ren kan det være medvirkende til svamp, nøjes med at vask dig grundigt hver anden gang, evt med en intimsæbe, ellers kan A38 eller yoghurt naturel være en løsning, det var lige hvad jeg kunne komme på, der virkede for mig

Jeg vasker kun med vand efter toiletbesøg og så med intimsæbe efter bad.

Skal jeg smøre A38 på underlivet? Er det pga dens syrlighed?

Anmeld

4. januar 2014

Mimic

Anonym skriver:

Jeg vasker kun med vand efter toiletbesøg og så med intimsæbe efter bad.

Skal jeg smøre A38 på underlivet? Er det pga dens syrlighed?

jep det er pga mælkesyren, jeg plejer at smøre mig med det forneden og så tage et bind på indtil det er trukket ind, desuden køler og lindrer derfor også kløen

Anmeld

4. januar 2014

Papillon

Jeg har haft svamp rigtig mange gange efterhånden. Lægen udskriver brentan (creme) og/eller tabletkur til mig, når det er. Ved dog ikke, om det må benyttes som gravid, men det er lægen jo i stand til at vurdere

Nogle gange har det virket at skylle med nedkølet kamillete. En enkelt gang prøvede jeg i desperation at sætte et hvidløg pakket ind i gazebind op natten over, det virkede, men kan dog ikke anbefales, da man kan smage hvidløg hele dagen efter. Ellers har det hjulpet at spise A38, ylette eller ymer (samme bakteriekultur) nogle dage, typisk i forbindelse med anden behandling.

Jeg kan slet ikke tåle sæbe dernede, heller ikke intimsæbe. Efter sex bliver jeg nødt til at få det hele ud og skylle lidt med vand. Jeg kan heller ikke tåle at bruge bind eller trusseindlæg, og har egentlig bedst af at sove uden trusser, bryder mig bare ikke rigtig om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.