Uro i benene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

696 visninger
7 svar
1 synes godt om
4. januar 2014

Milas14

Jeg har voldsomt uro i benene om aftenen og natten. Sover først ved 3-4 tiden nogen gange.. Er der nogen forslag til hvad man kan gøre ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2014

Frk.S

Op og gå lidt rundt plejer at virke nogenlunde her.

Anmeld

4. januar 2014

JacobsMoar

Her virker det at strække ud, virkelig længe.. Jeg plejer at læne mig ind over køkkenbordet og sørge for at strække godt i læggene..
Hvis vi går en tur efter aftensmaden får jeg ikke uro i benene, det er noget med at blodcirkulationen skal igang..
Venepumpeøvelser (mener jeg det hedder) og i sidste nødstilfælde skylle fødderne med HELT koldt vand..

Anmeld

4. januar 2014

Annette A

Min jordemoder rådede mig til at lægge benene højt på en pude så de kommer op og dermed får blodcirkulationen til at bedres. Det hjalp rigtigt meget her hvor jeg var ved at blive sindssyg af urolige ben. 

Anmeld

4. januar 2014

MoarMoar

Et gammelt husråd er at lægge et stykke sæbe i fodenden af sengen. 

Jeg havde også meget uro i benene, da jeg var gravid, men det hjælp mig at lægge et stykke sæbe under laget i benenden. 

Jeg kunne mærke hvis det var faldet ned ��

Anmeld

4. januar 2014

FruK

Udstrækning og venepumpeøvelser - hvor du vipper foden op og ned plus evt bøjer og strækker i knæleddet.

Anmeld

5. januar 2014

Milas14

Jeg har stukket rigtig meget ud og det med venepumpen! I nat hævede jeg benenden i min seng og har intet mærket yes yes )

Anmeld

5. januar 2014

De3Guldklumper

Milas14 skriver:

Jeg har voldsomt uro i benene om aftenen og natten. Sover først ved 3-4 tiden nogen gange.. Er der nogen forslag til hvad man kan gøre ved det?

Støttestrømper Men køb nogle ordentlige - de er altså det hele værd frem for at gå i matas..

Jeg har brugt dem siden uge 20 samt sovet med benene hævet om natten..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.