Ferie med 17 måned pige.. Daglige rytme, soverytme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.723 visninger
5 svar
1 synes godt om
3. januar 2014

katjaz

Hej. Jeg håber der er nogle der har nogle gode råd angående at rejse med en lille en på 17 måneder. Min mand og jeg skal rejse med vores datter på 17 måneder. Det er 2 gang vi rejser med hende, men de sidste to gange var hun meget lille så det kan ikke helt sammenlignes. Min datter bliver altid lagt i seng kl. 19.00 ligegyldigt hvad der sker af begivenheder. Det land vi skal til er de en time bagud og mad restauranten åbner først 18.30 da vi har alt inklusiv. Så når maden åbner er den jo 19.30 i dk. Så jeg vil kunne ligge hende 19.30 men som er 20.30 i hendes hoved jo. Hvordan tænker i det kommer til at gå! Og tror i at det ødelægger hendes rytme fuldstændig herhjemme med at blive lagt kl. 19.00? Og hvordan underholder man i 5 timer i en flyver med sådan en lille størrelse? Håber der er nogle der har nogle gode råd og eksempler..�� hilsen Katja. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2014

Moster Lagkage

katjaz skriver:

Hej. Jeg håber der er nogle der har nogle gode råd angående at rejse med en lille en på 17 måneder. Min mand og jeg skal rejse med vores datter på 17 måneder. Det er 2 gang vi rejser med hende, men de sidste to gange var hun meget lille så det kan ikke helt sammenlignes. Min datter bliver altid lagt i seng kl. 19.00 ligegyldigt hvad der sker af begivenheder. Det land vi skal til er de en time bagud og mad restauranten åbner først 18.30 da vi har alt inklusiv. Så når maden åbner er den jo 19.30 i dk. Så jeg vil kunne ligge hende 19.30 men som er 20.30 i hendes hoved jo. Hvordan tænker i det kommer til at gå! Og tror i at det ødelægger hendes rytme fuldstændig herhjemme med at blive lagt kl. 19.00? Og hvordan underholder man i 5 timer i en flyver med sådan en lille størrelse? Håber der er nogle der har nogle gode råd og eksempler..�� hilsen Katja. 

Kan i ikke bare tage det som det kommer, når man er på ferie er det jo også for at holde ferie også for rutinerne. Så put når hun er træt, og gi en senere lur.
Min mening er at man også kan holde sig for fast på rutiner, man skal jo heller ikke gå i den hele strenge diktatoriske grøft, det er ferie = slap af.
Selfølgelig skal i nok finde hverdagen når i kommer hjem, og hvis det tager en to tre dage er det vel også ligemeget, så længe i har haft en god ferie.

Anmeld

11. januar 2014

katjaz

Ja det er også det jeg er nået frem til. For hvis hun skal ligges kl. 19.00 hver dag kommer hun ikke med hen og spiser og en skal blive i lejligheden med hende og det er jo rigtig øv. Så tror hun bliver puttet når hun er træt og ellers falde i søvn i klapvingen..�� tak for svaret.

Anmeld

11. januar 2014

lineog4

Alle de gange vi har rejst har vi troet vi måske skulle holde rytmen og vupti første dag så var det bare så skønt, skønt at glemme tiden og bare leve uden en klokkestreng. 

Og ved ikke om jeg har nemme børn men et par dage hjemme i hverdagen og de var tilbage i samme rytme.

God ferie

Anmeld

11. januar 2014

modesty

Vi var i Goa med vores søn da han var 14 mdr. Der er fem timers tidsforskel, det gik super, tog et par dage at få vendt hans døgn, begge veje.

1-2 timer er ingenting, bare rolig, det kommer til at gå fint. Slæk lidt på reglerne og som du selv nævner, put i klapvognen så I også kan være lidt ude om aftenen.

Godt tur. 

Anmeld

12. januar 2014

katjaz

Det lyder rigtig godt. Jeg syntes også det villle være synd hvis hun skal ligges så tidlig hver dag. Vil jo gerne ned til byen om aften og hygge med hende og have hende med til at spise osv. Ellers går lidt af hyggen jo af med man rejser med sin lille pige..❤️ Det lyder rigtig godt og ja der er kun 1 times tidsforskel. De er en time bagud så det var jo ligesom da vi skiftede til vintertid sidst der faldt hun ind i det med det samme.. Hvad med flyveturen med en på 17 måneder? Syntes 5 timer er længe og hun er rigtig sværd at Underholde? Hvad gjorde i der? Tænker iPad og nogle bøger, men det plejer kun af have hendes opmærksomhed et par minutter... Hmm.. Hvad med jer??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.