Ophængt vugge vs stående vugge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

768 visninger
3 svar
0 synes godt om
3. januar 2014

Sandratoft

Har i nogen holdninger, erfaringer eller anbefalinger af nogen art?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2014

Ciss

Jeg har aldrig selv haft vugge til børnene - men min søster havde en hængende vugge, og den var bare fantastisk!

Den hang ved siden af forældrernes seng, så hun kunne nå den med en hånd uden at stå op. Ungerne var heller ikke gamle, før de lærte sig selv at sætte gang i vuggen, så min søster kunne ligge at halvsove om morgenen, mens ungen hyggede sig i vuggen og satte den i små bevægelser. (Det var ikke så meget, der var snak om, og der var aldrig nogen fare for, at barnet fik den i svingninger, så det kunne falde ud eller den slags).

Ude på terassen havde de nogle massive kroge i nogle tværbjælker, hvor der normalt hang en gynge, men jeg ved, at hun et par gange flyttede vuggen derud på varme sommerdage, hvor familien tilbragte hele dagen i haven.

Hvis jeg skulle vælge vugge i dag, ville jeg vælge en hængende - såfremt jeg har et godt sted at hænge den.

Anmeld

3. januar 2014

lineog4

Jeg havde til de første 3 "bare" liften i tremmesengen, men med nummer 4 havde jeg en lofthængt vugge fordi vi havde fået så lille soveværelse så der ikke var plads til tremmesengen. Havde jeg vidst den var så fantastisk havde jeg haft dem til dem alle. Udviklede en teknik så jeg kunne halvsove og gynge ham tilbage i søvn om natten, hvor jeg med de andre sad op med dem i armene. 

Og kunne flytte den ind i stuen hvor han nød at hænge kort vågen så jeg lige kunne støvsuge eller rydde op...

Anmeld

3. januar 2014

bøllen

Sandratoft skriver:

Har i nogen holdninger, erfaringer eller anbefalinger af nogen art?

Vi havde en stående vugge som vuggede fra sidde til side . Vores dreng kunne ikke sove i den. En ergo terapeut forklarede at sådan en vugge slet ikke egner sig til at vugge børn der skal sove . Nået med at den vugger til siden.

vi lånte en leander vugger som vi hængte op i loftet  Det gav lidt ro på lillemanden som bestemt ikke sov sin tid væk.

skulle jeg have flere børn valgte jeg en hænge vugge 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.