Gravid og vil tabe sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.121 visninger
15 svar
18 synes godt om
2. januar 2014

Anonym trådstarter

Hey 

jeg vejer 54 og vil ned på 50 kg

imorgen er jeg 10 fulde uger henne. Og tænkte jeg vil høre når man vil tabe sig lidt. Så hvor lidt mad må man spise? 

altså af sukker, slik, sodavand, fed mad, 

og kan man nøjes ca med 2-3 måltider om dagen??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2014

Mie89

Anonym skriver:

Hey 

imorgen er jeg 10 fulde uger henne. Og tænkte jeg vil høre når man vil tabe sig lidt. Så hvor lidt mad må man spise? 

Umiddelbart lyder det ikke til at du behøves at tabe dig ! 

Men hvis du bare lever alm sundt i graviditeten, burde du måske kunne tabe dig lidt, da dit stofskifte er højere end normalt. Om ikke andet vil det i hvert fald kunne være med til at du ikke tager mere end højst nødvendigt på ! 

Jeg vil dog anbefale mange små måltider i stedet for 2-3 større.. Sørg for at tage en vitaminpille, så du er sikker på at få dækket dit daglige behov !  

En decideret slankekur(som f.eks. dukan-kuren) må man nemlig helst ikke være på, under graviditeten, da det er vigtigt at få alle de rigtige næringstoffer indenbords ! 

Anmeld

2. januar 2014

Muhmi

Når vejer så lidt i forvejen så vil jeg bestemt ikke anbefale dig at tabe dig i din graviditet... Din baby har brug for al den næring du kan give den, så derfor skal du ikke skære nogle måltider væk, tværdigmod sætte flere til

Anmeld

2. januar 2014

ano14316

Anonym skriver:

Hey 

Når du ikke vejer mere må du ikke tabe dig, med mindre du er 130 cm høj.
Man må ikke uanset vægt gå på kur når man er gravid...
Men jeg tror det mange gør som er overvægtige inkl mig selv er at holde vægten så langt igennem graviditeten som muligt..

Jeg selv ændrede også kost efter den tanke gang at mit barn bliver lavet af det jeg spiser og det skal ikke være bygget af mc d, cola og chips (overdrivelse fremmer forståelsen ik?)

Anmeld

2. januar 2014

Wimmie

Anonym skriver:

Hey 

Tror måske du skulle vende den idé med din læge - nu ved jeg ikke hvor høj du er, men det lyder jo ikke til at du vejer for meget, og begynder du at tabe dig i graviditeten kan du gøre mere skade end gavn.
At leve sundt handler ikke om at spise færre måltider - det er jo fint at skære ned på sukker, sodavand osv. og holde sig i form når man er gravid, men det anbefales aldrig at gå på kur.

Synes i stedet du skal fokusere på en normal sund livsstil og så spørge din læge hvad han/hun tænker... at tabe sig kan man have fokus på når man har født.

Anmeld

2. januar 2014

lineog4

Jeg bliver simpelthen nød til at spørge hvor høj du er og hvorfor du vil tabe dig? 

ikke fordi man altid skal gå ud fra BMI men du skal være under 147 cm høj for at 54 kilo nærmer sig overvægt.

Anmeld

2. januar 2014

Anonym trådstarter

Mie89 skriver:

Umiddelbart lyder det ikke til at du behøves at tabe dig ! 

Men hvis du bare lever alm sundt i graviditeten, burde du måske kunne tabe dig lidt, da dit stofskifte er højere end normalt. Om ikke andet vil det i hvert fald kunne være med til at du ikke tager mere end højst nødvendigt på ! 

Jeg vil dog anbefale mange små måltider i stedet for 2-3 større.. Sørg for at tage en vitaminpille, så du er sikker på at få dækket dit daglige behov !  

En decideret slankekur(som f.eks. dukan-kuren) må man nemlig helst ikke være på, under graviditeten, da det er vigtigt at få alle de rigtige næringstoffer indenbords ! 

årh tak. 

Dukan kurren?

Anmeld

2. januar 2014

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Når vejer så lidt i forvejen så vil jeg bestemt ikke anbefale dig at tabe dig i din graviditet... Din baby har brug for al den næring du kan give den, så derfor skal du ikke skære nogle måltider væk, tværdigmod sætte flere til

Man er da lidt overvægtig når man er 54kg og højde 155??

Anmeld

2. januar 2014

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Man er da lidt overvægtig når man er 54kg og højde 155??

Anmeld

2. januar 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg bliver simpelthen nød til at spørge hvor høj du er og hvorfor du vil tabe dig? 

ikke fordi man altid skal gå ud fra BMI men du skal være under 147 cm høj for at 54 kilo nærmer sig overvægt.

Jeg er tæt på

jeg vejer 54 kg og er 155 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.