Tror i man kan det? (Forberede dagen før)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.255 visninger
10 svar
1 synes godt om
30. december 2013

Anonym trådstarter

Skal lave en såkaldt beef wellington (vidst nok) til nytårsmenuen. Det går ud på at man tager en oksemørbrad, bruner den og ruller den ind i parmaskinke med svampeblanding imellem. Derefter pakker man den ind i butterdej og steger den i ovnen.

men, tror i man kan brune den, og pakke den ind i svampe og parma og så sætte den på køl til den skal bruges? Vil ikk pakke den i dej før den skal bruges da det bare bliver sjasket. Men kan man mon resten, når den nu er for-tilberedt ved bruningen?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2013

(august)

Tænker man godt kan, dog skal du være obs på at den så er kold og ikke varm når du kommer den i ovnen, så ville selv være i tvivl om stegetiden.

Anmeld

30. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

I de fleste opskrifter står der, at den indpakkede mørbrad skal på køl 1-2 timer, før dejen rulles på. Jeg ved ikke, om jeg ville gøre det dagen før - kødet er jo stadig råt indeni -  men nogle timer er altså ok. 

Anmeld

30. december 2013

L&V

Anonym skriver:

Skal lave en såkaldt beef wellington (vidst nok) til nytårsmenuen. Det går ud på at man tager en oksemørbrad, bruner den og ruller den ind i parmaskinke med svampeblanding imellem. Derefter pakker man den ind i butterdej og steger den i ovnen.

men, tror i man kan brune den, og pakke den ind i svampe og parma og så sætte den på køl til den skal bruges? Vil ikk pakke den i dej før den skal bruges da det bare bliver sjasket. Men kan man mon resten, når den nu er for-tilberedt ved bruningen?? 

Sagtens det anbefaler mange også at man gør.. ved i om du har lavet det før men de svampe der ska virkelig reduseres meget

Anmeld

30. december 2013

Momster89

Det kan man sagtens.

har selv en liggende i køleskabet

Anmeld

30. december 2013

Anonym trådstarter

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Sagtens det anbefaler mange også at man gør.. ved i om du har lavet det før men de svampe der ska virkelig reduseres meget

Ja det er jeg klar over også derfor jeg gerne vil have det gjort inden der er tidspres

Anmeld

30. december 2013

Anonym trådstarter

Solveig89 skriver:

Det kan man sagtens.

har selv en liggende i køleskabet

Perfekt! Er spændt på om jeg kan finde ud a at rulle den sammen :-D hvor længe vil du give den i ovnen i morgen så?

Anmeld

30. december 2013

Momster89

Anonym skriver:

Perfekt! Er spændt på om jeg kan finde ud a at rulle den sammen :-D hvor længe vil du give den i ovnen i morgen så?

Det kommer an på hvor meget den vejer.

men 30-40 min pr halv kg ca

Anmeld

30. december 2013

Anonym trådstarter

Solveig89 skriver:

Det kommer an på hvor meget den vejer.

men 30-40 min pr halv kg ca

Det var alligevel meget  Alle steder jeg læser, skal den have 35min + hvile tid hvis man laver den med det samme. Min vejer 1kg. Hmm. Er mega bange for at give den for meget nemlig. 

Nu er den rullet og ser fin ud, så nu  Jeg for at den ikk splitter ad når jeg pakker den ud igen 

Anmeld

31. december 2013

Momster89

Anonym skriver:

Det var alligevel meget  Alle steder jeg læser, skal den have 35min + hvile tid hvis man laver den med det samme. Min vejer 1kg. Hmm. Er mega bange for at give den for meget nemlig. 

Nu er den rullet og ser fin ud, så nu  Jeg for at den ikk splitter ad når jeg pakker den ud igen 

Det også rigtigt

det var mig det kludrere i det og tænke min skal have 30-40 min. Har selv et kg 

så det er selvfølgelig pr kg ikke pr halv kg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.