Hjælp til forklaring til mand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

458 visninger
4 svar
7 synes godt om
30. december 2013

FamilenStorm

Min kære mand er igang med at lave lakserulade.. Og læser i opskriften at fløden skal vendes i den masse han har lavet..

Han spørger så hvad forskellen er på at vende noget i og rører det sammen..

Hvordan forklare jeg ham det? :-)

Godt nytår til jer alle..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2013

Mother-love

Nu spiser jeg ikke fisk så jeg ved ikke hvordan ruladen laves.

Men typisk siger man at når mN vender maden i nogen så slår man f.eks ikke alt luften ud af det. Ligesom hvis du bare rører det sammen.

Og jeg gætter på at i jeres tilfalde bliver ruladen mere luftig hvis den vendes i fløden?

Anmeld

30. december 2013

ano14316

FamilenStorm skriver:

Min kære mand er igang med at lave lakserulade.. Og læser i opskriften at fløden skal vendes i den masse han har lavet..

Han spørger så hvad forskellen er på at vende noget i og rører det sammen..

Hvordan forklare jeg ham det? :-)

Godt nytår til jer alle..

Når man vender det i bruger man gerne en dejskraber eller lign. Og vender det forsigtigt rundt så man ikke slår luften ud af massen som hvis man røre eller pisker..
Når man røre laver man er hurtig cirkulær bevægelse og når man vender skraber man langsomt fra siden ned i bunden og op af modsatte side og 'lægger det sammen'

Anmeld

30. december 2013

FamilenStorm

Havanagila skriver:

Nu spiser jeg ikke fisk så jeg ved ikke hvordan ruladen laves.

Men typisk siger man at når mN vender maden i nogen så slår man f.eks ikke alt luften ud af det. Ligesom hvis du bare rører det sammen.

Og jeg gætter på at i jeres tilfalde bliver ruladen mere luftig hvis den vendes i fløden?

Tusind tak for svar.. Så forstod han det vidst :-)

Anmeld

30. december 2013

FamilenStorm

ano14316 skriver:

Når man vender det i bruger man gerne en dejskraber eller lign. Og vender det forsigtigt rundt så man ikke slår luften ud af massen som hvis man røre eller pisker..
Når man røre laver man er hurtig cirkulær bevægelse og når man vender skraber man langsomt fra siden ned i bunden og op af modsatte side og 'lægger det sammen'

Tusind tak for svar.. Det vat det med luften jeg ikke lige havde med.. Så nu forstår han ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.