Handy(wo)man der kan hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

742 visninger
9 svar
6 synes godt om
30. december 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

min kæreste og jeg har arvet dette flotte møbel efter hans oldemor... Den har desværre stået i en gammel stald i de sidste 25 år så træet har slået sig en smule og nu er skabslågerne svære at åbne...

Jeg troede først at de ville falde på plads hvis det kom ind, men nu har det stået her i 3 uger og problemet er der stadig... mit spørgsmål er så  er det bedst at bruge sandpapir eller høvl til at tage en smule af lågerne så de ikke binder?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2013

CaWi

Ms.Sunshine skriver:

min kæreste og jeg har arvet dette flotte møbel efter hans oldemor... Den har desværre stået i en gammel stald i de sidste 25 år så træet har slået sig en smule og nu er skabslågerne svære at åbne...

Jeg troede først at de ville falde på plads hvis det kom ind, men nu har det stået her i 3 uger og problemet er der stadig... mit spørgsmål er så  er det bedst at bruge sandpapir eller høvl til at tage en smule af lågerne så de ikke binder?

Jeg ville bruge sandpapir. Man kan hurtigt få taget for meget af med en høvl.

Anmeld

30. december 2013

AnonymMor

Ms.Sunshine skriver:

vil sige at kommer an på hvor meget de binder ? er det voldsomt meget ville jeg nok høvle dem lidt og slibe resten med en rystepudser. men binder de kun lidt tror jeg sagtens du kan nøjes med at slibe lidt med noget sandpapir. 

Anmeld

30. december 2013

Nadia1991

Jeg ville helt klart prøve med sandpapir først også se om det ikke kan klare problemet. Hvis du/i høvler kan du risikere at tage for meget af.

Anmeld

30. december 2013

esioul

jeg ville bruge en ryste pudser. Det gjorde jeg ved mit gamle skab

Anmeld

30. december 2013

Chevro

Rystepudser :-) Over det hele. Så al træet får samme behandling.

De kan også binde pga hængslerne. (:

Anmeld

30. december 2013

Dot D

Du skal bruge sandpapir - evt med maskine. Hvis de stadigt binder lidt og feks skuffer binder, så kan du gnide et stearinlys på kanterne, det gør at det glider nemmere... 

Anmeld

31. december 2013

Ms.Momo

Dot D skriver:

Du skal bruge sandpapir - evt med maskine. Hvis de stadigt binder lidt og feks skuffer binder, så kan du gnide et stearinlys på kanterne, det gør at det glider nemmere... 

det eneste problem pt. med skufferne er at der ikke er håndtag og nøglen mangler... men det kan der heldigvis rådes bod for i Fridolf...

Anmeld

31. december 2013

Ms.Momo

tak for svar alle sammen... jeg har talt med min far ang. sandpapir så han vil se om han har noget liggende som vi kan få...

Anmeld

31. december 2013

Savannah

Ms.Sunshine skriver:

tak for svar alle sammen... jeg har talt med min far ang. sandpapir så han vil se om han har noget liggende som vi kan få...

I skal bruge flere slags sandpapir, et finere og et grovere.. Og så bør i slibe hele møblet for vedligeholdelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.