Mulig fødsel - 36+5???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

746 visninger
8 svar
2 synes godt om
30. december 2013

August56

Hej,

Jeg vil høre om der er nogen der har nogle erfaringer med regelmæssige plukkeveer? Jeg var en tur forbi fødegangen igår, fordi jeg synes jeg havde mærket mindre liv i 2 dage. De kørte en strimmel og han havde det heldigvis rigtig godt. Dog kunne de fortælle mig, at jeg havde regelmæssige plukkeveer hver 3-4 minut og at jeg havde en livmoderhals der var 1 cm og at jeg var 1-2 cm åben. De undersøgte min urin og jeg havde ikke noget der lignede blærebetændelse, så dette var ikke årsagen til plukkeveerne. Nu er spørgsmålet - har nogle af jer oplevet noget lignende og skal jeg forberede mig på at han nok kommer snart? JM sagde at jeg skulle tage hjem og ringe hvis vandet gik eller jeg begyndte at bløde - men hvis jeg allerede er 1-2 cm åben, er det så på nuværende tidspunkt realistisk at jeg går tiden ud? Synes det er lidt surrealistisk det her, da jeg ikke havde regnet med det måske skulle være nu  Så har I erfaringer med at gå tiden ud eller skal jeg forberede mig på at han kan komme når som helst? Jeg har et udpræget planlægningsgen, så uvisheden huer mig ikke 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tror da du ska begynde at planlægge at han kommer meget snart vh stine

Anmeld

30. december 2013

Lykke:)

Gryn skriver:

Hej,

Jeg vil høre om der er nogen der har nogle erfaringer med regelmæssige plukkeveer? Jeg var en tur forbi fødegangen igår, fordi jeg synes jeg havde mærket mindre liv i 2 dage. De kørte en strimmel og han havde det heldigvis rigtig godt. Dog kunne de fortælle mig, at jeg havde regelmæssige plukkeveer hver 3-4 minut og at jeg havde en livmoderhals der var 1 cm og at jeg var 1-2 cm åben. De undersøgte min urin og jeg havde ikke noget der lignede blærebetændelse, så dette var ikke årsagen til plukkeveerne. Nu er spørgsmålet - har nogle af jer oplevet noget lignende og skal jeg forberede mig på at han nok kommer snart? JM sagde at jeg skulle tage hjem og ringe hvis vandet gik eller jeg begyndte at bløde - men hvis jeg allerede er 1-2 cm åben, er det så på nuværende tidspunkt realistisk at jeg går tiden ud? Synes det er lidt surrealistisk det her, da jeg ikke havde regnet med det måske skulle være nu  Så har I erfaringer med at gå tiden ud eller skal jeg forberede mig på at han kan komme når som helst? Jeg har et udpræget planlægningsgen, så uvisheden huer mig ikke 

Det kunne da godt lyde sådan!

Jeg havde selv regelmæssige plukveer torsdag til søndag. Søndag gik vandet lige inden kejsersnit (38+1)

Anmeld

30. december 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Man kan gå længe og være et par centimeter åben, desværre. Man bliver først regnet for værende i aktiv fødsel når man er 3-4 cm åben. Og du har stadig en smule livmoderhals tilbage, så tag det bare helt med ro

Personligt har jeg ved alle 3 graviditeter været et par cm åben i nogle uger, men da så de rigtige veer startede, er det gået forholdsvis hurtigt

Anmeld

30. december 2013

Aabye

Jeg var 3 cm åben da jeg var 37 uger henne.. Og jeg fødte først 39+3.. 

Anmeld

30. december 2013

Muffinmus

Mom skriver:

Man kan gå længe og være et par centimeter åben, desværre. Man bliver først regnet for værende i aktiv fødsel når man er 3-4 cm åben. Og du har stadig en smule livmoderhals tilbage, så tag det bare helt med ro

Personligt har jeg ved alle 3 graviditeter været et par cm åben i nogle uger, men da så de rigtige veer startede, er det gået forholdsvis hurtigt

Jep, enig, det sker or mange...har ofte regelmæssigt plukveer i de sidste tre-fire uger men de blev der til 40+ 0, 38+ og 40+2

Anmeld

30. december 2013

VIPpigen

Du kan sagtens gå tiden ud. Jeg var afsted på fødegangen med veer 35+1, havde ingen livmoderhals, og var 1-2 cm åben. Fik tilbudt en seng, men hvis jeg hellere ville hjem måtte jeg det, for der var altså en chance for fødslen gik i sig selv. Da det var for tidligt havde jm snakket med sin bagvagt, og de var enige om at jeg godt måtte dele en øl, eller et glas vin med manden, fordi det kunne stoppe veerne, og få kroppen til at slappe af.

Jeg valgte at tage hjem, men kom retur 6 timer senere, fik en seng, og kl 7 næste morgen var jeg i aktiv fødsel.

Der er altså en chance for at du sagtens kan gå tiden ud. Jeg fik at vide da jeg kom ind første gang at jeg kunne føde i morgen, om en uge, om 3 uger, eller om 7 uger... Alt kunne ske. Min datter valgte bare at høre efter hun kunne komme 'i morgen'

Anmeld

30. december 2013

Karla

Gryn skriver:

Hej,

Jeg har haft regelmæssige plukveer flere gange i graviditeten. Alle gangene var forårsaget af en blærebetændelse. 35+0 havde jeg regelmæssige, meget smertefulde plukveer, og blev indlagt i et døgn, da de hurtigt kunne udvikle sig til fødselsveer. Jeg fik noget nyt medicin mod blærebetændelse, og efter et døgn var plukveerne ikke regelmæssige mere.
Jeg fødte 38+3, og nåede at have regelmæssige plukveer en del gange efter uge 35. Nåede også at have et helt døgn med regelmæssige veer, hvorefter de så gik i sig selv, og 4 dage efter fødte jeg

Jeg ville, hvis jeg var dig, forberede mig på en snarlig ankomst, men også indstille mig på, at det ikke nødvendigvis sker lige om lidt

Anmeld

30. december 2013

Laulund87

Da jeg var 35 uger henne var jeg 2 cm åben og fik at vide at det var nu, men det hele gik i sig selv og jeg fødte først 38+2.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.