Når man ikke har bil!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.824 visninger
20 svar
3 synes godt om
30. december 2013

StudPsyk

Hvad gør i så for at spare? Forstået på den måde, at det ikke lige er oplagt at tage på rundfart for at hente tilbud rundt omkring. Vi bor godt nok i udmærket afstand fra Netto, og kunne tage ned og handle ind med barnevognen, men jeg er bare ikke skide glad for at handle i netto. Synes ikke deres frugt/grønt afd. er særlig god, og dem jeg har været i har været nogle rodebutikker. Jeg foretrækker Rema, men der ligger ikke en i oplagt gåafstand.

Vi står overfor en MEGET stram januar. Vi har kunnet ligge 3000 for lidt på budgetten for at få det til at køre rundt, så alle gode råd modtages med kyshånd!

(Og lad mig lige tilføje for en god ordens skyld, at vi har ekstremt begrænset fryserplads)

Vi vil gerne bruge maksimalt 3000 denne måned på mad og husholdning, så det dækker altså også sådan noget som bleer, MME, sutter, skraldeposer og så videre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2013

B&J

Nu ved jeg ikke hvor langt i har til de andre butikker. men vi har ingen bil og jeg har aldrig vokset op med bil, her hed det Bus da jeg boede hjemme også poser i hænderne jep det var hårdt.

Men nu bor vi i hjertet af Hjørring som jeg kalder det fordi vi har superbedst, Føtex, Aldi, netto, rema1000, fakta, lidl, lige ved hænderne næsten, de mange af dem går vi max 15 minutter så er vi der også er der nogle hvor vi skal ud på en lille 3km tur for at få men hvis der er penge at spare ja så gør vi det. nu er vi så heldige vi fik min mor cykel så nu er vi begyndt at cykle rundt sammen for at handle ind det går også en del hurtigere

Anmeld

30. december 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Hvad med at handle alt andet end grønt i Netto, også handle grønt i Rema?

I laver sikkert madplaner, men måske kan I lave noget som I kan spise over 2 dage, fx. pasta med kødsovs den ene dag, også kødsovs kartoffelmos dagen efter?

Eller tage en kødfri dag om ugen? Der kan I fx få suppe eller hjemmelavet toasts?

Eller hvis I har dine eller dine svigerforældre i nærheden lave en moddagsaftale 1 eller 2 gange i løbet af januar

Anmeld

30. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

vi handler efter madplan i netto altid. Hvis der er noget frugt/grønt de ikk lige har så finder vi lige den enkle ting eller to et andet sted. Det vælter ikk budgettet.

Anmeld

30. december 2013

Carina:-)

Cykle.

Jeg kender en del i Kbh ,og ingen af dem har bil.

De cykler,og så har de en lille anhænger så de kan handle stort ind.

Mhs til at spare selv om I ikke kan ret meget fryseplads ,er at komme når butikkerne åbnder da det er der de sætter datovarer ned.

Min mand kører altid lige forbi Netto på vej på arbejde da de åbner kl 08 .

Fakta er også rigtig god til at sætte varer ned -jeg fik forleden rugbrød,sandwhisbrød. 1800 g fersk kylling, 4pk øko hakket oksekød af 450 g pr stk ,1 bakke gulerødder af 1 kg ,2 poser junior bananer for ialt  152 kr. Fordi det hele var datovarer.

Ellers bag alt det I kan selv, og brug grønsager til at strække f.eks kødsovs. 

Der er en side der hedder den sultne studerende ,med gode madplaner og opskrifter som flere af mine veninder og også min datter der er studerende er vildt begejstret for . 

Anmeld

30. december 2013

Zelinasmor

Jeg handler altid i fakta og netto. Jeg synes deres varer er friske. Deres kød er billigt og jeg går tit efter kød til en 20-25kr. Køber den billige rugbrød til 5kr og discount pålæg. Bleer er billigst i Lidl, rema og Føtex. Mht. Afstand ville jeg nok tage bus. Vi tager altid bus rundt omkring hvis gå afstanden er mere end 3km 

Anmeld

30. december 2013

serinasmor

Vi har ikke bil og det er intet problem ...

Vi handler med cykelanhænger (den har næsehjul så den kan blive klapvogn) ... Vi har plads til både Serina (når hun ikke gider gå) og varer ... Vi handler kun en gang om ugen ... Før vi fik cykelanhænger handlede vi med klapvogn, rygsæk og muleposer .. poserne bandt vi på klapvognen ... På vognen kunne være 5 store muleposer og barn på sædet

Vi handler mest i aldi og lidt i fakta (rugbrød nægter jeg at købe i aldi) vi er heldige at bo tæt på en billig butik - men jeg gik altså gerne 30 min for at handle 1 gang om ugen hvis alternativet er for dyr mad...

Overvej at bruge indkøbstrolley og rygsæk eller at bruge søskendevognen

Anmeld

30. december 2013

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Vi har heller ikke bil her..
I nærheden af hvor vi bor er der fakta, netto, brugs, rema og Føtex..
Alle i gå afstand, hvis vi (mit barn og jeg) skal have meget, bruger vi min cykel som pakke æsel.

Oftes er det i fakta eller netto der bliver handlet og synes deres varer er fine også det grønne i netto, sådan er det ihvertfald i "vores" netto

Jeg handler ind efter madplan, har nærmest næsten altid kød i fryseren, så det er mest grønt, frugt etc..

Anmeld

30. december 2013

CaWi

Janne T. skriver:

Hvad gør i så for at spare? Forstået på den måde, at det ikke lige er oplagt at tage på rundfart for at hente tilbud rundt omkring. Vi bor godt nok i udmærket afstand fra Netto, og kunne tage ned og handle ind med barnevognen, men jeg er bare ikke skide glad for at handle i netto. Synes ikke deres frugt/grønt afd. er særlig god, og dem jeg har været i har været nogle rodebutikker. Jeg foretrækker Rema, men der ligger ikke en i oplagt gåafstand.

Vi står overfor en MEGET stram januar. Vi har kunnet ligge 3000 for lidt på budgetten for at få det til at køre rundt, så alle gode råd modtages med kyshånd!

(Og lad mig lige tilføje for en god ordens skyld, at vi har ekstremt begrænset fryserplads)

Vi vil gerne bruge maksimalt 3000 denne måned på mad og husholdning, så det dækker altså også sådan noget som bleer, MME, sutter, skraldeposer og så videre

Hvis vi har det snævert i budgettet en måned, så bruger vi ikke penge på "luksus" madvare. Altså vi køber ikke det dyre rugbrød, eller økologisk osv.
Vi handler en gang om ugen ud fra madplanen.
Vi sørger for at have en rugbrød/sanwich dag, og spiser gerne et oar gange hos f.eks. mine svigerforældre

Anmeld

30. december 2013

Mor til Ella

Janne T. skriver:

Her handler jeg altid i ABC lavpris de har fantastisk grønt afdeling, her køber jeg også bleer, vådservietter m.m, dog handler jeg helst ikke kød der, der er jeg glad for løvbjerg

Ved ikke om de kæder er i dit område.

Jeg bruger ca 750 om ugen, og der kan sagtens skæres ned.

Vi er 2 voksne og 1 barn på knap 2.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.