Den 28/12/13 fødte jeg den sødeste lille dreng på 3300g og 50 cm. Hele forløbet gik bedre end perfekt. Jeg begynde at få veer ved 18 tiden den 27/12 men tænkte egentlig ikke at nu var det nu. For jeg havde 3 gange før haft regelmæssige veer hvor de var gået i sig selv igen efter 4-6 timer. Og havde også haft tegnblødning 4 gange de sidste 2 uger. Men jeg valgte alligevel at ringe til fødegangen for at høre hvornår de ville mene jeg skulle komme forbi og blive kigget på. Jeg fik afvide at jeg skulle ringe tilbage efter en times tid, og det gjorde jeg så. Veerne fortsatte, de var der ca hvert 4-7 minut og varede i ca 40 sek. Jeg synes ikke de var såå slemme. Vi fik afleveret vores datter på 23 måneder til hendes farmor og farfar ved 21 tiden og tog afsted på fødegangen. Vi ankom lidt i 22 og blevet taget godt imod og kom ind på en fin fødestue. Efter et lille stykke tid fik jeg kørt en CTG og det så fint ud. Bagefter blev jeg undersøgt og jeg var 4 cm åben. Det havde jeg egentlig ikke regnet med for jeg synes ikke at veerne var så slemme som jeg huskede dem fra sidst. Jeg havde det rigtig godt og havde vildt meget overskud. Min mor kom kl 00. Hun skulle være med til fødslen. Ved 2 tiden den 28/12 blev veerne slemmere men havde det stadig godt i mellem veerne. Men så begynde de at bide rigtig godt til, så fik noget akupunktur. Synes ikke det hjalp overhoved, så ud med dem igen. Ved 3.30 tiden begynde veerene at komme oftere. Jeg blev undersøgt igen og var 6-7 cm åben. Øv tænkte jeg og troede der ville gå maaaange timer endnu før jeg fik min lille søn at se. Jordmoderen tog så vandet på mig og derfra gik det ret stærkt. Kl 4 kunne jeg næsten ikke holde veerne ud længere og bad om at få lattergas. Der var næsten ingen pause under veerne nu og kl 04.10 fik jeg lyst til at presse. Jordmoderen undersøgte mig igen og jeg var kun 8 cm åben. Så jeg måtte ikke presse endnu. Men jeg kunne slet ikke lade vær så jeg prøvede at gispe men det kunne jeg næsten ikke. Men så kl 04.13 var jeg 10 cm åben og måtte presse. Kl 04.16 var min søn kommet til verdenen. Så jeg havde kun presseveer i 3 min. Det var den vildeste fødsel og jeg gik slet ikke i stykker. Han vejer 3300g og er 50 cm. Vi kom hjem igen kl 9. Og har det utrolig godt alle sammen.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld