Vandrejournal :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

588 visninger
7 svar
2 synes godt om
29. december 2013

Anonym trådstarter

God middag alle sammen

Ville bare lige dele min glæde over at det allerede er i morgen vandrejournalen skal laves. Jeg er 10+2 i morgen. 

Er der noget man skal have fundet ud af inden? Mht til sygdomme i familien? Skal man have en morgenurin prøve med? Skal man have fyldt blære nnår man kommer til lægen? 

Ved ikke lige om det kommer andre spørgsmål i løbet af dagen. 

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2013

tweety2060

Tillykke
Man plejer at skulle aflevere en urin men om det skal være morgenurin er jeg ikke sikker på...
Nogle får en gynæ us, og snak om sygdomme i familien, bt, vægt....
Pøj pøj

Anmeld

29. december 2013

Mie89

Jeg tog min morgenurin med til lægeundersøgelsen, og når du har en prøve med behøves din blære ikke være fuld - det er først til NF-scanningen at det kan være en fordel at have lidt urin i blæren .. 

Ellers er der meget snak om familiesygdomme, både på din og din mands side, dit generelle helbred og vaner, dit job og sådan noget.

Der ud over fik jeg taget en masse forskellige blodprøver, tjekket blodtryk, vægt, højde og alt det der .

Meget stille og roligt  

Anmeld

29. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mie89 skriver:

Jeg tog min morgenurin med til lægeundersøgelsen, og når du har en prøve med behøves din blære ikke være fuld - det er først til NF-scanningen at det kan være en fordel at have lidt urin i blæren .. 

Ellers er der meget snak om familiesygdomme, både på din og din mands side, dit generelle helbred og vaner, dit job og sådan noget.

Der ud over fik jeg taget en masse forskellige blodprøver, tjekket blodtryk, vægt, højde og alt det der .

Meget stille og roligt  

bare lige et spørgsmål: skal man ikke sørge for at få tisset af inden scanning?

Anmeld

29. december 2013

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
mor:) skriver:

bare lige et spørgsmål: skal man ikke sørge for at få tisset af inden scanning?

Det var i hvert fald det der stod da jeg skulle til NF. Selvom jeg også havde tømt den inden, blev jeg sendt ud for at tisse alligevel. Så jo man skal sørge for evt at tisse to minutter inden scanningen. Vi var dog inden NF til en privat tryghedsscanning og der sagde hun at det kun var en fordel at der var lidt i blæren. Men jeg tror det er når hun til NF kan komme til at skulle mosle lidt rundt med babyen(som i mit tilfælde) så er det en fordel at den er tømt/lille.
Håber det er forståeligt

Anmeld

29. december 2013

SHERO

Både ved min læge og jm må urinprøver ikke være mere end en time gammel, så tror ikke det skal være morgen urin. Jeg fik ikke tjekket urin til vandre journalen men ved ikke om det er normen. :-)

Anmeld

29. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
SDD skriver:

Det var i hvert fald det der stod da jeg skulle til NF. Selvom jeg også havde tømt den inden, blev jeg sendt ud for at tisse alligevel. Så jo man skal sørge for evt at tisse to minutter inden scanningen. Vi var dog inden NF til en privat tryghedsscanning og der sagde hun at det kun var en fordel at der var lidt i blæren. Men jeg tror det er når hun til NF kan komme til at skulle mosle lidt rundt med babyen(som i mit tilfælde) så er det en fordel at den er tømt/lille.
Håber det er forståeligt

nu forstår jeg
Jeg troede du mente at hun skulle scannes uden at have tømt blæren...og det er bare modsat af hvad jeg fik at vide.

Anmeld

29. december 2013

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
mor:) skriver:

nu forstår jeg
Jeg troede du mente at hun skulle scannes uden at have tømt blæren...og det er bare modsat af hvad jeg fik at vide.

Jeg tror i hvert fald at man for mange forskellige ting af vide. Hvilket er ret underligt. Måske også afhængig af hvilket sted man er tilknyttet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.