Kan man lave kransekagemassen mandag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.160 visninger
12 svar
6 synes godt om
28. december 2013

tarkoflen

Hej med jer

Jeg bager selv kransekage til nytår i år, og jeg vil høre, om man kan lave kransekagemassen mandag, stille den på køl og så først bage kransekagestykkerne tirsdag?

Det ville unægtelig være lidt nemmere, når man gerne vil slippe for alt for meget stress og jag selve nytårsaften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2013

Karla

tarkoflen skriver:

Hej med jer

Jeg bager selv kransekage til nytår i år, og jeg vil høre, om man kan lave kransekagemassen mandag, stille den på køl og så først bage kransekagestykkerne tirsdag?

Det ville unægtelig være lidt nemmere, når man gerne vil slippe for alt for meget stress og jag selve nytårsaften

Det vil jeg helt sikkert mene du kan det vil vi gøre i hvert fald. I den opskrift vi har står der, at massen skal køle af i nogle timer, gerne natten over. Så vi laver den mandag eftermiddag/aften og bager tirsdag formiddag

Anmeld

28. december 2013

tarkoflen

Karla skriver:

Det vil jeg helt sikkert mene du kan det vil vi gøre i hvert fald. I den opskrift vi har står der, at massen skal køle af i nogle timer, gerne natten over. Så vi laver den mandag eftermiddag/aften og bager tirsdag formiddag

Det lyder jo helt perfekt! Hvilken opskrift bruger du?

Jeg brugte denne sidste år, med stor succes

http://www.dr.dk/DR1/det-soede-liv/Opskrifter/2010 /uds_5/20100324145319.htm

Men jeg overvejer også lidt at prøve denne

http://www.odense-marcipan.dk/opskrifter/kransekag e/nytaarskransekage-med-lakridssurprise.aspx

Anmeld

28. december 2013

Karla

tarkoflen skriver:

Det lyder jo helt perfekt! Hvilken opskrift bruger du?

Jeg brugte denne sidste år, med stor succes

http://www.dr.dk/DR1/det-soede-liv/Opskrifter/2010 /uds_5/20100324145319.htm

Men jeg overvejer også lidt at prøve denne

http://www.odense-marcipan.dk/opskrifter/kransekag e/nytaarskransekage-med-lakridssurprise.aspx

Jeg ved faktisk ikke lige, hvad det er for en opskrift. Det er manden der har sørget for at finde opskrift og handle ind til det det er første gang vi skal forsøge os med at bage kransekage

Anmeld

28. december 2013

Kay

Jeg bruger den fra det søde liv... og der står at den skal på køl natten over... der ud over smager den bedst dagen efter den er bagt... så jeg laver massen søndag, bager mandag og pynter og sætter sammen tirsdag

Anmeld

28. december 2013

tarkoflen

Kay skriver:

Jeg bruger den fra det søde liv... og der står at den skal på køl natten over... der ud over smager den bedst dagen efter den er bagt... så jeg laver massen søndag, bager mandag og pynter og sætter sammen tirsdag

Nå for filan, smager den bedst dagen efter den er bagt? Så kan jeg jo være i endnu bedre tid

Hvorfor mon marcipan, sukker og æggehvide kan blive bedre natten over

Putter du dem så bare i en lufttæt beholder eller ryger de også i køleskabet?

Anmeld

28. december 2013

tarkoflen

Kay skriver:

Det er lidt spøjst, for den opskrift jeg bruger er også fra det søde liv, men en anden end den du bruger, for der står ikke noget om, at massen skal stå på køl

Anmeld

29. december 2013

Kay

tarkoflen skriver:

Nå for filan, smager den bedst dagen efter den er bagt? Så kan jeg jo være i endnu bedre tid

Hvorfor mon marcipan, sukker og æggehvide kan blive bedre natten over

Putter du dem så bare i en lufttæt beholder eller ryger de også i køleskabet?

Begge dele ;-)

Anmeld

29. december 2013

Kay

Det er lidt spøjst, for den opskrift jeg bruger er også fra det søde liv, men en anden end den du bruger, for der står ikke noget om, at massen skal stå på køl

Jeg bruger den fra hendes nye bog... blomsterbergs skønne klassikere

den er pp en kransekage top til 20 personer 

Anmeld

29. december 2013

LLN

tarkoflen skriver:

Hej med jer

Jeg ville bageden mandag og komme den en tur i fryseren til tirsdag morgen. så kan den pyntes tirsdag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.