Hvor meget har i brugt på lillebror/lillesøster?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

886 visninger
10 svar
1 synes godt om
27. december 2013

ette1987

Vi har indtil videre brugt ca 4500 kr, men tror vi er ved at være der. I str 50, 56 og 62. Vi har lidt fra storebroren der går i arv, men da han var i låne tøj, som ikke er tilgængeligt denne gang, så har tøj kostet lidt. Har også fået øjnene op for nogle mærker jeg ikke kendte da vores første var spæd Men lillebror skal jo også forkæles Største post har været babyalarm og et par kommoder. Hvad har i brugt her anden gang? Ren hyggetråd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2013

lineog4

Til nummer 2 (og 3 blev det jo så mere) måtte vi købe ny (brugt) barnevogn, da vi havde lånt vores brugte ud og den var gået i stykker. Vi købte også puslebord, da vi med nummer 1 havde haft en kommode med plade på og den var ikke kommet med da vi flyttede. Derudover købte vi intet for  kendte ikke kønnet, jeg strikkede lidt og det var det. Til nummer 3 som var en dreng efter en pige måtte vi købe tøj, ny dyne (den anden var nummer to begravet i), ny lidt og ja i det hele taget en del synes jeg nu jeg tænker over det, men vi prøvede at holde det på et minimum lg en del brugt....

Anmeld

27. december 2013

StudPsyk

ette1987 skriver:

Vi har indtil videre brugt ca 4500 kr, men tror vi er ved at være der. I str 50, 56 og 62. Vi har lidt fra storebroren der går i arv, men da han var i låne tøj, som ikke er tilgængeligt denne gang, så har tøj kostet lidt. Har også fået øjnene op for nogle mærker jeg ikke kendte da vores første var spæd Men lillebror skal jo også forkæles Største post har været babyalarm og et par kommoder. Hvad har i brugt her anden gang? Ren hyggetråd

Åh jeg ved det faktisk ikke.. Brugte nok omkring 1000 på tøj og sengetøj, og ellers var den største udskrivning søskendeklapvognen som vi dog fik tilskud til! Så ikke ret meget

Anmeld

27. december 2013

De3Guldklumper

ette1987 skriver:

Anden gang var dyr da lillebror kom 15 mdr efter storesøster.

Så der skulle købes ekstra barnevogn, autostol, tøj, tremmeseng osv.

Her 3 gang har det ikke været så dyrt trods vi har solgt langt det meste fra de to store. En babyautostol er den største post indtil videre

Anmeld

27. december 2013

FruJacobsen

Der bliver kun 20mdr. imellem vores, så vi har købt endnu en barnevogn, autostol, seng osv. Så nummer 2 er blevet lidt dyrere end vi havde forestillet os, da storbror ikke er færdig med tingene endnu jeg vil tro, at vi har brugt ligesom jer - ca. 4000-5000kr. Desuden er storebror sommerbarn og lillebror kommer her i starten januar, så han kan desværre ikke rigtig arve tøj fra storebror!

Anmeld

27. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi brugte ik ret meget på at blive klar til alberte, da vi i forvejen havde alt til en baby pige fra thea. Dejligt og en seriøs fordel ved at få 2 af samme køn vh stine

Anmeld

27. december 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
ette1987 skriver:

vi har indtil videre brugt 2.500 og mangler kun få ting, så vi ender nok på 4.000-4.5000...

Vi enten arvet, købt brugt eller fået foræret tingene...

Anmeld

27. december 2013

Aabye

Vi var så heldige at få en dreng mere da vi fik nr 2. Der er kun 18 mdr imellem dem så lillebror arvede faktisk ALT fra sin storebror. Selvfølgelig fik han også noget nyt.. Han fik blandt andet en seng, da storebror jo stadig sov i sin da lillebror kom til verdenen. 

Jeg tror ikke vi brugte 1000 kr på nr 2.. 
Sengen som så var ret dyr (Stokke seng) fik vi af min mor. 

Så de 1000 kr gik på en smule nyt tøj og nogle andre småting, blandt andet nye sutteflasker + suttehoveder.. 

Anmeld

28. december 2013

ette1987

Det løber ski hurtigt op! Men anden gang har man bare også en klar mening om hvad der fungere osv

Anmeld

28. december 2013

SHERO

Har indtil videre brugt 200 kr, 50 på tøj og 150 på en brugt sleebee. Tøj kunne vi ikke genbruge da jeg har lånt det første væk, så lidt fik jeg tilbage men denne gang er det en pige. Min mor er som ved min søn gået shop amok i genbrugser så vi har tøj nok til de første 8-12 måneder. Tror vi ender på 2500 for mangler stadig lidt, og især gode amme bh'er er en dyr post.

Ved min søn var det også billigt, fik det meste tøj af min mor og brugte ting, de større ting fik han i dåbsgave.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.