Navne ændring på mig og barn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

594 visninger
6 svar
1 synes godt om
27. december 2013

PernilleB

Hey Y'all..

Kort forhistorie:

Jeg møder en mand, vi bliver forlovet, jeg bliver gravid, vi går fra hinanden. Shit happens.

Men mens vi er sammen ændre vi efternavne så vi både havde mit og hans efternavn.

Nu er farmand så blevet gift med en kvinde, som har en (åbenbart) kedeligt efternavn, og hans original navn er (osse Åbenbart) kedeligt... så da de bliver gift, vælger de at tage MIT efternavn, som han jo stadig har.

Vi var jo ikke gift så det ville koste penge for os begge og tænkte bare, jamen når vi bliver gift en dag får vi det bare slettet, så der ingen ko på isen.

Men nu er det så sådan at hverken Anja eller jeg har nogen tilknytning til HANS efternavn mere, så der skal jeg ha fjernet men også på min datter, men spg er så om jeg kan få det ordnet på sammen blanket så jeg ikke ska jeg betale dobbelt op?

Jeg har i julegave fået navneforandring, men har ingen ide om det gælder for os begge to.

Nogle andre der har prøvet noget ligende..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2013

Sundahl88

det eneste jeg ved er at man ikke kan ændrer barnets navn uden faderens tilladelse.

Anmeld

27. december 2013

PernilleB

Sundahl88 skriver:

det eneste jeg ved er at man ikke kan ændrer barnets navn uden faderens tilladelse.

Han er enig med mig i det skal ændres så det er ok, men kan nok ikke lokke ham til a betale hvis det er jeg ikke kan lave det på samme ansøgning..

Anmeld

27. december 2013

Kløver

Mig bekendt skal der en ansøgning til pr person men kun en ansøgning selvom det er flere som skal slettes eller ændres

Anmeld

27. december 2013

Noneother

Du må ikke hænge mig op på det, for min hukommelse er ikke perfekt her 3 år efter.

men jeg mener, fra dengang at jeg skiftede, at der stod på den seddel jeg fik, at hvis det drejede sig af skift af efternavn, så var børn af den der skiftede inkluderet, hvis man ønskede det.

Anmeld

27. december 2013

LilleSmølf

Jeg mener at så længe barnet er under 18 og den ene af forældrene betaler for at skifte efternavn, får hun/han det også skiftet uden ekstra omkostninger.

Men for god ordens skyld ville jeg nok lige ringe eller skrive ind til dem (:

Anmeld

27. december 2013

Colegirl

Du skal kun betale et gebyr Men du skablusse at have farens underskrift med på ansøgning ellers bliver den sent videre i systemet og skal i partshøring.

http://www.familiestyrelsen.dk/samliv/navne/gebyr/

du kan læse omkring gebyr reglerne her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.