Kære alle brugere herinde :-).
Jeg har fulgt med i diverse andre tråde, googlet lidt på nettet - men jeg vil gerne selv skrive en tråd, da de svar jeg får her kan være mere relevante i forhold til min situation! :-)
Jeg har ikke taget p-piller eller andet prævention i 1,5 år, da jeg får utrolig meget kvalme af dem - derfor har jeg haft styr på min menstruationscyklus ved at skrive ned, hver gang jeg har fået det.
Min kæreste og jeg begynder for 3-4 mdr. siden at overveje projekt baby, og vi begynder derfor at dyrke ubeskyttet sex, men ikke kun med det formål, at blive gravid. Men simpelthen for at nyde hinanden, og hvis jeg så bliver gravid, er det bare helt fantastisk!
I september udebliver min ellers regelmæssige menstruation, da jeg har meget travlt på arbejdet, det ses også ved at jeg taber mig, fælder hår osv. - men i oktober (56 dage efter sidste mens) kommer min mens. igen. Vi har sex som vi plejer, også tæt på ægløsning.
I november udebliver min mens. IGEN, og da jeg er gået 40 dage over tid, vælger jeg at kontakte min læge. Hun spørger desværre ikke særlig interesseret ind til mig - men ud fra en negativ graviditetstest, gynækologisk undersøgelse samt en ellers så regelmæssige mens.cyklus, vælger hun at jeg skal tage provera - som er et hormon der skal fremprovokere min mens.
Det har jeg taget i de dage jeg skulle, men stadig ingen mens. Derfor sidder jeg nu, og bliver i tvivl - kan jeg mon være gravid? Jeg vil være omkring 10. uger henne HVIS jeg er - men ville jeg så ikke kunne teste positiv? Eller ville min læge for 3 uger siden, ikke kunne se om jeg var gravid, da hun foretog en gynækologisk undersøgelse. Jeg er simpelthen i vildrede. Nogen der har erfaring med lignende?
Til info: det er 71 dage siden i dag, at jeg havde sidste mens., som normalt ALTID er regelmæssigt.
Jeg ringer selvfølgelig til min læge på mandag, hvis der stadig ikke er tegn på mens. Men indtil da, kunne erfaringer fra andre være rart :-).
Rigtig glædelig jul og godt nytår
.
Anmeld