Vil ikk sove om dagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

526 visninger
6 svar
4 synes godt om
27. december 2013

Annemette07

Nogen der ha haft problemer med at få sit barn til at sove om dagen? Min dreng på ti uger vil bare ikk sove om dagen. Han sover maks 1 time fra ca 8.30-22.00. Hvis jeg går med ham i barnevogn sover han men ligeså snart jeg stopper vågner han efter ti minutter. Han kan også sove ved mit bryst men vågner ligeså snart jeg fjerner ham :-( føler mig efter hånden magtesløs for det har været galt siden han var tre uger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2013

mommy1991

Annemette07 skriver:

Nogen der ha haft problemer med at få sit barn til at sove om dagen? Min dreng på ti uger vil bare ikk sove om dagen. Han sover maks 1 time fra ca 8.30-22.00. Hvis jeg går med ham i barnevogn sover han men ligeså snart jeg stopper vågner han efter ti minutter. Han kan også sove ved mit bryst men vågner ligeså snart jeg fjerner ham :-( føler mig efter hånden magtesløs for det har været galt siden han var tre uger

Leander sov rigtig dårligt om dagen, indtil jeg begyndte at lægge ham ud i barnevognen at sove. Så gik han fra at sove 45 min af gangen til 2-3 timer.

Prøv at læg ham i barnevognen, tril frem og tilbage med den indtil han bliver stille, og så kun kør med den når han brokker sig - så vænner han sig ligeså stille til at falde i søvn uden bevægelse. Det tager måske lang tid i starten - men til sidst ender du ud med at kunne lægge ham i barnevognen og så sover han stortset med det samme

Anmeld

27. december 2013

Annemette07

emmagirl skriver:

Leander sov rigtig dårligt om dagen, indtil jeg begyndte at lægge ham ud i barnevognen at sove. Så gik han fra at sove 45 min af gangen til 2-3 timer.

Prøv at læg ham i barnevognen, tril frem og tilbage med den indtil han bliver stille, og så kun kør med den når han brokker sig - så vænner han sig ligeså stille til at falde i søvn uden bevægelse. Det tager måske lang tid i starten - men til sidst ender du ud med at kunne lægge ham i barnevognen og så sover han stortset med det samme

Det vil jeg da prøve :-)

Anmeld

27. december 2013

mommy1991

Annemette07 skriver:

Det vil jeg da prøve :-)

Det har i hvertfald virket for os - og hører generelt om MANGE der sover 100 gange bedre i barnevognen

Anmeld

27. december 2013

Clisolka

Annemette07 skriver:

Oliver på 15 uger har det samme problem herhjemme. Jeg kunne snildt ligge min pige i barnevognen uden hun brokkede sig, men ham her, han er en lille hængerøv 

Jeg har med vilje trukket den med at lære ham at falde i søvn i barnevognen alene. Han har været noget så forkølet, så jeg ville gerne holde øje med ham - og nu er det selvfølgelig kommet tilbage, men det er også årstiden for det nu 

Anmeld

27. december 2013

Bell'star

Annemette07 skriver:

Jeg vil bare lige fortælle, at jeg har haft nøjagtig samme problem med min søn.
Han ville KUN sove når jeg gik med ham i barnevognen, og så snart jeg stillede ham, vågnede han efter max 10min.
Jeg har gået MANGE 2-timers ture, og gerne flere gange om dage for at få ham til at sove lange lure.
Jeg blev til sidst i protest ved med at forsøge at stille ham efter en kort gåtur. Og pludselig en dag sov han bare. Han er i dag 18uger, og eg kan nu de fleste dage gå med ham indtil han sover, så stille ham og han sover 1,5time ca.

Kan jo ikke sige at det virker at blive ved med at forsøge, men vil bare fortælle, at det gjorde det for mig. En lille opmuntring til dig, om at det kan lykkes selvom man ikke tror det når de for 117gang vågner efter kun 10 min .

Anmeld

27. december 2013

Dididid

Vi havde samme problem med, at det eneste sted han kunne sove igennem var på mit bryst og ligeså snart han blev lagt i barnevogn og lift vågnede han inden for 5 min. Sådan startede det da han var 1 uge og i dag er han 1 måned 3 dage og har ingen problemer med, at sove igennem i både barnevogn og lift. Han kan endda blive lagt derned vågen og falde i søvn af sig selv.
Da liften kom ind i stuen og stod ved siden af os havde han ingen problemer med, at blive i søvnen. I starten var en køretur i barnevogn og bilen det eneste der kunne få ham til søvn. Vi valgte at tage kampen op med det samme og det gav hurtige resultater. Put en sutteklud som dufter af dig ned ved siden af ham, da han måske vågner ved ikke at kunne dufte dig. Når du lægger ham i liften så prøv, at tage liften på benene og bevæg dem, da det føles som en tur i barnevogn. Ae ham på panden hvis du kan høre han begynder at vågne. Hvis han vågner så tag ham op, vug ham til søvn i dine arme og læg ham derned igen. Det handler om tilvænding og pludselig sover han uden problemer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.