Angående su

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

453 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. december 2013

sandramor

Hejsa....

Har lige er spørgsmål til jer studerende..... Nu er det efterhånden mange år siden jeg har været på su.... Jeg skal starte min uddannelse D 3 februar... Ergo skal jeg søge SU i januar for at få til februar... Men øøh får jeg det så 1 februar allerede eller først sidst i februar??

Og hvis man nu vil tage su lån? Kan man godt tage et lån bare i nogle måneder?? Jeg ønsker ikke at ha su lån hele min uddannelse men kun det første halve måske hele år.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2013

livhemdrup

sandramor skriver:

Hejsa....

Har lige er spørgsmål til jer studerende..... Nu er det efterhånden mange år siden jeg har været på su.... Jeg skal starte min uddannelse D 3 februar... Ergo skal jeg søge SU i januar for at få til februar... Men øøh får jeg det så 1 februar allerede eller først sidst i februar??

Og hvis man nu vil tage su lån? Kan man godt tage et lån bare i nogle måneder?? Jeg ønsker ikke at ha su lån hele min uddannelse men kun det første halve måske hele år.....

Du skal hver måned ind og godkende dit su lån så ja du vælger selv hvilke måneder du skal ha lån i. 

Su er forud betalt så ja 1/2-14 får du første udbetaling. 

Anmeld

26. december 2013

Noneother

Du får su d. 31/1, og ja. du bestemmer helt selv hvilke måneder du vil have lån.

Anmeld

26. december 2013

Noneother

Du skal hver måned ind og godkende dit su lån så ja du vælger selv hvilke måneder du skal ha lån i. 

Su er forud betalt så ja 1/2-14 får du første udbetaling. 

Må lige rette. Su lån skal godkendes en gang for hvert halvår. Ikke hver måned. -Men inde på skemaet, kan man selv vælge hvor mange og hvilke måneder, man ønsker det.

Anmeld

26. december 2013

livhemdrup

Noneother skriver:

Må lige rette. Su lån skal godkendes en gang for hvert halvår. Ikke hver måned. -Men inde på skemaet, kan man selv vælge hvor mange og hvilke måneder, man ønsker det.

Hvor underligt jeg har her inden jul talt med en vejleder i su og de sagde jeg skulle godkende hver måned altså som 1 gang om måneden og jeg ku ik godkende flere måneder på en gang. 

Beklager jeg så har skrevet forkert til ts. Men det var hvad jeg fik af vide 

Anmeld

26. december 2013

sandramor

Okay super mange tak for jeres svar

Anmeld

26. december 2013

Noneother

Hvor underligt jeg har her inden jul talt med en vejleder i su og de sagde jeg skulle godkende hver måned altså som 1 gang om måneden og jeg ku ik godkende flere måneder på en gang. 

Beklager jeg så har skrevet forkert til ts. Men det var hvad jeg fik af vide 

Hm. Ja. Så er hun enten inkompetent, som overraskende mange af de andre su/studievejledere, eller osse har hun udtrykt sig meget dårligt.

med mindre at de lige har ændret det. -men ved ikke hvorfor de skulle forringe systemet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.