Mærke efter livmoderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

504 visninger
7 svar
2 synes godt om
26. december 2013

Sandratoft

Jeg er idag 13+4 og har hørt at man kan begynde at mærke efter den voksende livmoder. Hvordan gør man det? =)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2013

Mother-love

Du kan trykke nedad lige over skambenet. Det er bedst når du ligger ned

Anmeld

26. december 2013

Sitrani

Sandratoft skriver:

Jeg er idag 13+4 og har hørt at man kan begynde at mærke efter den voksende livmoder. Hvordan gør man det? =)

Hvis du ligger på ryggen, så skal du mærke lige oppe over skambenet med fingrene (symfysen) Der vokser livmoderen op og mærkes som en hård muskel - jo længere du kommer hen i graviditeten, jo længere oppe kan du mærke livmoderen

Anmeld

26. december 2013

Sandratoft

Sitrani skriver:

Hvis du ligger på ryggen, så skal du mærke lige oppe over skambenet med fingrene (symfysen) Der vokser livmoderen op og mærkes som en hård muskel - jo længere du kommer hen i graviditeten, jo længere oppe kan du mærke livmoderen

Nu spørger jeg måske dumt, men hvor finder jeg skambenet?

Anmeld

26. december 2013

Sitrani

Sandratoft skriver:

også kaldet venusbjerget....? Det er faktisk der, hvor man er "behåret".. For at sige det som det er... Hahaha...

Anmeld

26. december 2013

Sara.

Hvis du ligger dig på ryggen og trykker fingrene lige ned fra din navle mod din tissekone støder du på livmoderen.
Det bedst hvis du ligger fladt på ruggen og slapper af.
Jordemødre osv mærker efter hvor stor den er nedefra.... men som nybegynder synes jeg i sin tid det var nemmest at mærke fra navlen og direkte ned.

Anmeld

26. december 2013

san

Sandratoft skriver:

måske lige op over tissekonen efter hårgrænsen...tror det er der, men er ikke sikker, men mit gæt.. 

Anmeld

26. december 2013

Sandratoft

Tak for svar  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.