Mme om dagen og ammes om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.241 visninger
11 svar
5 synes godt om
25. december 2013

Victoria2013

Jeg kunne godt tænke mig snart at gå over til at give min datter mest flaske fremfor at amme, men tør ikke rigtig helt fordi hun jo stadig ammes om natten... og jeg gider ikke at skulle stå op og lave flaske om aftenen. Plus hun falder jo i søvn ved brystet når hun ammes om natten og det ved jeg ikke om hun vil kunne med flasken, da hun jo ikke er så vant til den endnu...

Kan man godt gøre sådan at man giver flaske/mme om dagen og så nøjes med amme om natten... eller vil jeg løbe tør for mælk hvis jeg ammer så lidt? Det er kun én gang om natten hun bliver ammet (dvs. én gang mellem 20 og 7-8 tiden, sådan cirka)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2013

Stumpen

Jeg vil blot fortælle at det med flaske gøres nemt om natten - mine børn er flaskebørn.. Jeg havde lidt koldt vand i flasken og varmt vand i en termokande samt et bæger med pulver med i seng hver aften.. Når de vågnede puttede jeg varmt vand i - tilpas koldt og varmt, så temperaturen passede med det samme - derefter de skeer pulver der skulle i og så ryste.. Give barnet noget mad og i seng igen.. Flasken blev gjort rent dagen efter..

tror ikke du kan holde din mælkeproduktionen oppe ved kun at give til nat, men har jo heller ingen erfaring med det 

Anmeld

25. december 2013

Victoria2013

Stumpen skriver:

Jeg vil blot fortælle at det med flaske gøres nemt om natten - mine børn er flaskebørn.. Jeg havde lidt koldt vand i flasken og varmt vand i en termokande samt et bæger med pulver med i seng hver aften.. Når de vågnede puttede jeg varmt vand i - tilpas koldt og varmt, så temperaturen passede med det samme - derefter de skeer pulver der skulle i og så ryste.. Give barnet noget mad og i seng igen.. Flasken blev gjort rent dagen efter..

tror ikke du kan holde din mælkeproduktionen oppe ved kun at give til nat, men har jo heller ingen erfaring med det 

Jeg har jo bare aldrig prøvet at give flaske om natten før og det er jo så dejlig nemt lige at amme hende dér

Men vil jo gerne være mere uafhængig om dagen. Især da farmand overtager barslen til februar, så skulle han jo gerne kunne klare sig uden mig

Anmeld

25. december 2013

modesty

Jeg har jo bare aldrig prøvet at give flaske om natten før og det er jo så dejlig nemt lige at amme hende dér

Men vil jo gerne være mere uafhængig om dagen. Især da farmand overtager barslen til februar, så skulle han jo gerne kunne klare sig uden mig

Hvorfor ikke bare amme et par gange om dagen, og så den ene gang om natten? Du kan da sagtens være "uafhængig" (lidt underligt krav når man har en baby på 6 mdr., men det er nok bare mig) og stadig amme et par gange eller tre i døgnet, og på den måde undgå at mælkeproduktionen falder. F.eks en gang om morgenen, en gang eftermiddag eller aften, og så den ene gang om natten.

Det er umuligt at svare på om din produktion kan holde til at du kun ammer én gang i døgnet - det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde. 

Min mælkeproduktion stoppede et par uger efter jeg trappede ned til én gang i døgnet.

Anmeld

25. december 2013

Merii

Victoria2013 skriver:

Jeg kunne godt tænke mig snart at gå over til at give min datter mest flaske fremfor at amme, men tør ikke rigtig helt fordi hun jo stadig ammes om natten... og jeg gider ikke at skulle stå op og lave flaske om aftenen. Plus hun falder jo i søvn ved brystet når hun ammes om natten og det ved jeg ikke om hun vil kunne med flasken, da hun jo ikke er så vant til den endnu...

Kan man godt gøre sådan at man giver flaske/mme om dagen og så nøjes med amme om natten... eller vil jeg løbe tør for mælk hvis jeg ammer så lidt? Det er kun én gang om natten hun bliver ammet (dvs. én gang mellem 20 og 7-8 tiden, sådan cirka)

Jeg har gjort præcis det samme med min søn da han var 5-6 mdr. tror indenfor en uge havde jeg ikke mere mælk i brysterne og så gik vi over til flaske om natten.. puhaa det er bare så træls at stå op og lave mælk. savner at amme ham i varmen under dynen

man stimulere ikke nok brysterne. så jeg vil fraråde.

Anmeld

26. december 2013

roenlund

Jeg vil heller ikke tilråde det, chancen er stor for at din mælkeproduktion stopper.

Jeg ville også holde mig til at amme 3-4 gange i døgnet, det kan jo være morgen, eftermiddag og nat. Der sker meget på  to mdr med så lille et barn så jeg ville ikke slutte med at amme nu for at far kan tage over til feb. der kan være sket meget inden da...

Anmeld

26. december 2013

Hullabullabulla

Victoria2013 skriver:

Har ingen erfaring med amning da jeg måtte opgive det ret hurtigt, men vil bare sige at det ikke er så slemt at skulle lave flaske om natten, og da slet ikke når det kun er 1 gang

Da min søn var spæd fik han mad 4 gange om natten, så er det lidt træls med et flaskebarn, men sådan er der jo.

Som de andre siger, så ville det bedste nok være at du også ammer en gang eller 2 om dagen, med mindre du er helt indforstået med at amningen kan gå i stå ved kun 1 gang i døgnet

Anmeld

26. december 2013

CaWi

Victoria2013 skriver:

Da min dreng var 7 mdr, gik jeg over til flaske i dag timerne, for at andre også kunne tage over, i løbet af en uge havde jeg kørt ham over på flaske om natten også. Tre uger efter slap min mælk op.
Man kan sagtens amme om natten kun

Anmeld

26. december 2013

lineog4

Til februar skulle de meste af hendes kost jo næsten være grød og en dag uden amme eller flaske er en mulighed dvs. Du kan amme inden du går om morgenen og amme igen når du kommer hjem og så holde produktionen oppe. Jeg ammede stadig da min datter startede i vuggestue og hun klarede fint dagen uden bryst (var lidt ældre end din datter vil være) og min produktion blev holdt fint oppe.

Jeg er næsten sikker på du ikke vil beholde mælk med kun en gang amning om dagen, men kan jo være du er heldig.

Min søn var 9 måneder da han ikke gad amme mere og vi erstattede ikke med flaske andet end en med vælling før han skulle sove. Om dagen var det bare mad og en kop.

Anmeld

26. december 2013

hekran

Jeg forsøgte det samme, men det gik ikke særligt længe, fordi jeg mistede mælken forholdsvis hurtigt og i stedet begyndte babyen at vågne oftere og oftere, fordi der var mindre mælk. Efter få uger gik vi helt over til flasken. Det er heller ikke noget problem, da vi bare hurtigt varmer flasken i mikroovnen og så får han den. Det er hurtigt og han bliver i hvert fald mæt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.