Hvor mange er sikre på sin egen termin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Var du helt sikker på din termin? (bare med din sidste graviditet - hvis du har flere børn)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.150 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Vidste du PRÆCIS hvornår du blev gravid?...

Så du selv var HELT sikker på termin?

Første gang, da fødte jeg dagen efter min egen, men blev rykket hos lægen, så jeg fødte 10 dage efter officiel termin.

Sidste gang (den der ikke blev) havde jeg termin 17. april. Jeg var 100% på hvornår jeg var blevet gravid og det passede også til scanning.

Dennegang er jeg også 100% sikker på, hvornår jeg blev gravid og er derfor også sikker på min termin, så jeg håber ikke de flytter mig

Og uddyb gerne afstemningen, hvornår du fødte i forhold til termin 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2009

Smukkert

Jeg troede jeg var sikker idet jeg vidste hvornår min sidste først menstruationsdato var, men jeg er blevet rykket ved sacnning, mere end en gang.

Ifølge beregninger ved lægen: termin d. 8 nov.
Scanning 1: 26 nov.
Scanning 2: 23 nov. FASTSAT!
Senere ifølge bebz størrelse, scanning 3: 22 nov.
Scanning 4: 18 nov.

Så jeg er slet ikke sikker på min termin

Anmeld

29. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
jeg var sikker på den termin jeg selv havde udregnet var rigtig, men baby.dk sagde jeg var 2 dage længere henne.. de 2 scanninger jeg har været til indtil videre passer med den termin jeg selv havde udregnet: 25/2-2010 bliver spændende at se til NF om 2 uger om de rykker mig der..
Så indtil videre passer min egen beregning!

Anmeld

29. juli 2009

BinaMor

først blev jeg sat til at føde. d. 20 maj. til scanning sagde de termin 27.maj. men fødte 13.maj. dvs i uge 38 men hvis datoen ikke var blevet rykket var det uge 40.

Anmeld

29. juli 2009

S.L.S

17 okt hos lægen og ved NF
24 okt til 3D scanning
30 okt efter søsters beregning..

Så tror bare jeg lader hende poppe ud når det passer hende :-)
skulle være 30+3 nu, men stoler på bebs når hun banker på og vil ud....

Måtte gerne være nu, trænger til at holde hende i mine arme... Søde ventetid gå stærk....

Anmeld

29. juli 2009

Valle81

Hejsa:0)

Jeg har stemt blank:0)

Første gang jeg var gravid, vidste jeg præcis hvilken dag jeg havde været sammen med Asta's far. Vi var sammen den ene gang, og jeg havde ikke været sammen med andre før eller efter ham i laaaaaaaange tider. Men skulle jo kende sidste mens 1 dag, og den fiflede jeg mig lidt til. Termin blev sat til 10/2-04 og til scanning 12/02-04 og fødte den 14/2-04:0)

Denne gang er min egen beregning med termin den 12/3-10, lægen siger 15/3-10 og scanning(som var meget usikker pga kun i uge 7) siger 17#-10. Så der er en lille uge til forskel på de tre, så venter nu på NF for at få fastsat termin. Denne gang ved jeg ca hvornår jeg er blevet gravid og præcis hvornår jeg havde sidste mens, så tror selv mest på min egen beregning fra baby:0)

Knus Christina 7+5(efter egen)

Anmeld

29. juli 2009

mariamiss6

Altså generelt aner jeg ikke en disse om hvornår jeg er blevet gravid. for det første sætter jeg ikke kryds i kalenderen, og for det andet så knepper vi som kaniner herhjemme, så man kan aldrig være helt sikker, selv med en ægløsningstest hehe....

1. Havde termin 19. Maj, fødte den 16. Maj. Vaginal fødsel, startede af sig selv.

2. Havde termin 4. December, fødte 4. December. Vaginal fødsel, startede af sig selv.

Og jeg stemte på at min termin blev fastsat ved scanning...

Anmeld

31. juli 2009

Katjaro

Med Dicte var vi sikre på hvornår jeg var blevet gravid (ja ja hun var lavet efter en julefrokost ) Min cyklus var på 26 dage. Men jeg blev sat 5 dage tilbage i fht. den af lægen beregnede termin ved NF scanning. Men da hun blev født kom hun på den dag vi hele tiden havde ment ville være terminsdag nemlig 39+4.

Med Theis var det meget nemt. Han er lavet ved IUI så vi ved præcis hvornår jeg havde ÆL og så blev jeg insemineret

Ved NF scanning blev jeg rykket en dag frem. Men Theis var ikke enig med os andre og kom allerede 37+1.

hilsen Katja

Anmeld

1. august 2009

Leneur

Nu har jeg jo ikke født endnu men har termin 09.09.09. Håber da at hun popper ud der.... ;-) Da det blev bekræftet at jeg var gravid mente sygeplejersken at det var 11.09. Første lægebesøg mente lægen det var 10.09 og til nakkefoldsscanningen blev det så 09.09. Jeg har jo så selv prøvet at regne på det og den stemmer overens både med jordmoderen og herinde.... så mon ikke det er rigtig nok. Skal så vente lidt over 5 uger endnu inden hun kommer og pyh hvor er det tungt, når hovedet har sat sig fast, hun presser på blæren og i det hele taget er en vildbasse fra morgen til aften.
Tror hun giver mig kamp til stregen men hvis hun ligner hendes kusiner er det jo nok sådan det skal være.....;-)

Anmeld

1. august 2009

Knudsen

Første graviditet vidste jeg, hvornår jeg var blevet gravid og mente selv at terminen skulle være omkring d. 16 feb. 2007. Til scanning blev jeg først rykket til d. 23 og igen senere blev jeg rykket frem til d. 28 feb.
Jeg fødte d. 15 feb, så scannings termin passede slet ikke.

Denne gang har jeg slet ikke styr på, hvornår undfangelsen fandt sted og har heller ikke prøvet at regne på det. Ved scanning blev termin sat til d. 29 juli, vi venter dog stadig på lillebror så mon ikke, at han snart kommer ud til os.
Janni 40+3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.