Mærke liv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.555 visninger
9 svar
2 synes godt om
24. december 2013

mbbuch

Glædelig jul til jer alle sammen. Jeg er gravid med tvillinger i uge 15 og mærker den ene tvilling flere gange dagligt. tror måske jeg har mærket den anden en enkelt gang men er ikke sikker.. Så er lidt nervøs. nu skal det bare blive d. 27/1-14 så jeg kan blive scannet. Ellers må jeg håbe at jeg kan blive scannet hos jordmoderen her til besøget d. 30/12 men ved ikke om det er muligt. Håber I alle får en fantastisk juleaften. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2013

Carina:-)

mbbuch skriver:

Glædelig jul til jer alle sammen. Jeg er gravid med tvillinger i uge 15 og mærker den ene tvilling flere gange dagligt. tror måske jeg har mærket den anden en enkelt gang men er ikke sikker.. Så er lidt nervøs. nu skal det bare blive d. 27/1-14 så jeg kan blive scannet. Ellers må jeg håbe at jeg kan blive scannet hos jordmoderen her til besøget d. 30/12 men ved ikke om det er muligt. Håber I alle får en fantastisk juleaften. 

Det er helt normalt ikke at mærke noget i uge 15.

Og når de stadig er så små kan de skifte plads uden du mærker det,så det kan sagtens være begge 2 du mærker 

Anmeld

24. december 2013

WantingBaby2012

mbbuch skriver:

Jeg er i uge 17 imorgen og har ikke mærket noget til den lille endnu. (Tror jeg da) 

Tror ikke du har grund til at være nervøs!

Glædelig jul 

Anmeld

24. december 2013

mbbuch

Carina:-) skriver:

Det er helt normalt ikke at mærke noget i uge 15.

Og når de stadig er så små kan de skifte plads uden du mærker det,så det kan sagtens være begge 2 du mærker 

Tror ikke de kan skifte plads? Det er tveæggede. Men er sikker på det hele er godt nok. Der er i hvert fald masser af liv i den ene side

Anmeld

24. december 2013

Sara.

Det afhænger også af hvor moderkagen ligger og hvordan det enkelte barn ligger i din mave.

Ikke at mærke liv i uge 15-16 er helt normalt. Tvillingen du kan mærke må bare ligge godt ift at mærke liv.

Jeg er 18+0 i morgen med mit 3. barn og har INTET mærket endnu.

Anmeld

25. december 2013

mbbuch

Sara. skriver:

Det afhænger også af hvor moderkagen ligger og hvordan det enkelte barn ligger i din mave.

Ikke at mærke liv i uge 15-16 er helt normalt. Tvillingen du kan mærke må bare ligge godt ift at mærke liv.

Jeg har mærket den ene siden uge 12. Mærker den nu mange gange i løbet af dagen. Så håber bare den anden begynder at bevæge sig rundt snart så jeg kan mærke den. men er også sikker på alt er ok. 

Anmeld

25. december 2013

Sara.

mbbuch skriver:

Jeg har mærket den ene siden uge 12. Mærker den nu mange gange i løbet af dagen. Så håber bare den anden begynder at bevæge sig rundt snart så jeg kan mærke den. men er også sikker på alt er ok. 

Jeg er sikker på at den andrn bevæger sig lige så meget som den anden

Anmeld

2. juni 2014

Christine

Sara. skriver:

Ved godt det er en gammel tråd, men er 18+2 med nr. 3 og er ved at blive lidt vanvittig af ikke at mærke liv, da det var sket på nuværende tidspunkt med de to andre. Jeg ved moderkagen er foran og har også ks ar efter to ks, så måske betyder det noget for følelsen? Er bare meget nervøs for md om en uge. Hvornår mærkede du så baby?

Anmeld

2. juni 2014

Sara.

Christine skriver:

Ved godt det er en gammel tråd, men er 18+2 med nr. 3 og er ved at blive lidt vanvittig af ikke at mærke liv, da det var sket på nuværende tidspunkt med de to andre. Jeg ved moderkagen er foran og har også ks ar efter to ks, så måske betyder det noget for følelsen? Er bare meget nervøs for md om en uge. Hvornår mærkede du så baby?

Jeg kan ikke huske præcis hvornår jeg mærkede liv første gang men det var efter uge 20.

Nu er jeg 40+5 dage henne og har selvfølgelig mærket baby men slet slet ikke på samme måde som i de to forrige graviditeter.

Jeg har snakket med bl.a. Jordemødre om det som gang på gang gør mig opmærksom på at nu når moderkagen ligger ud mod min mave så gør det en stor forskel på måden man mærker liv.

Set fra den gode vinkel - de trælse spark op i ribbenene som jeg husker fra de to andre graviditeter har jeg ikke mærket

Men keg kender til din nervøsitet... Især når man også har prøvet andet.

Anmeld

2. juni 2014

Christine

Sara. skriver:

Jeg kan ikke huske præcis hvornår jeg mærkede liv første gang men det var efter uge 20.

Nu er jeg 40+5 dage henne og har selvfølgelig mærket baby men slet slet ikke på samme måde som i de to forrige graviditeter.

Jeg har snakket med bl.a. Jordemødre om det som gang på gang gør mig opmærksom på at nu når moderkagen ligger ud mod min mave så gør det en stor forskel på måden man mærker liv.

Set fra den gode vinkel - de trælse spark op i ribbenene som jeg husker fra de to andre graviditeter har jeg ikke mærket

Men keg kender til din nervøsitet... Især når man også har prøvet andet.

Tusindvis af tak for dit svar! Det er simpelthen så svært at finde 3. gangs gravide der mærker liv så "sent", så jeg er SÅ glad for at høre at det kan være normalt 

Jeg håber din baby snart kommer ud, det må være fantastisk dejligt at være så tæt på!

Du har ret i at det da er meget smart at bruge moderkagen som "stødpude" 

Jeg vil prøve at lade være med at sammenligne alt for meget med de andre graviditeter og så HÅBER jeg på et lille spark inden MD scanning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.