Hvilke navne er pænest sammen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. december 2013

TrineMine86

Anonym skriver:

Som overskriften lyder

I må gerne stemme både på en pige og en drenge sammensætning

Har stemt Bjørka og Vigga - men personligt synes jeg Bjørka lyder lidt fjollet, jeg ville vælge Bjørk og Vigga i stedet.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2013

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Som overskriften lyder

I må gerne stemme både på en pige og en drenge sammensætning

Jeg er på tværs for jeg synes
Adrian og Noel
Elvira og Vigga.
er sødest.

Anmeld

24. december 2013

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres stemmer. Synes bare navnet "Bjørk" minder for meget om et drengenavn

Anmeld

24. december 2013

BabyMus

Anonym skriver:

Tak for alle jeres stemmer. Synes bare navnet "Bjørk" minder for meget om et drengenavn

Der er mange flere der hedder Bjørk som pige end som dreng, så det skulle nok mere være et pigenavn end et drengenavn, men hvis du har det sådan kan jeg godt forstå du ikke vil bruge det til et pigenavn. Det er jo så bare en at de ulemper der er ved unisex navne, at det netop er til begge og hvis man så ser noget andet i sit hoved end det det egentlig er. Jeg synes personligt Bjørk er et flot navn, og jeg blev selv meget forundret dengang jeg fandt ud af det også var et drengenavn, for jeg har kun hørt om piger der hed der.

Hvis du godt kan lide det, kunne det jo evt. være en mulighed at sætte det sammen med et andet navn? Jeg kender en pige ved navn Anna-Bjørk, altså hvor begge navne bliver udtalt hver gang, det synes jeg også er rigtig fint.

Anmeld

24. december 2013

LinLin

Hvordan udtales noel??? Nol eller no-æl?...

Stemmer selvfølgelig på Adam men sammen med Gabriel...
Og så Vigga sammen med Elvira....

Så... Jeg har ikke stemt, da det ikke er dem du har sat sammen

Anmeld

24. december 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Hvordan udtales noel??? Nol eller no-æl?...

Stemmer selvfølgelig på Adam men sammen med Gabriel...
Og så Vigga sammen med Elvira....

Så... Jeg har ikke stemt, da det ikke er dem du har sat sammen

Dansk udtale er det No-el

Men det lyder lidt bedre når det er Engelsk udtale. For at forklare det nemmest lyder det som "Nowel"

Anmeld

24. december 2013

Anonym trådstarter

BabyMus skriver:

Der er mange flere der hedder Bjørk som pige end som dreng, så det skulle nok mere være et pigenavn end et drengenavn, men hvis du har det sådan kan jeg godt forstå du ikke vil bruge det til et pigenavn. Det er jo så bare en at de ulemper der er ved unisex navne, at det netop er til begge og hvis man så ser noget andet i sit hoved end det det egentlig er. Jeg synes personligt Bjørk er et flot navn, og jeg blev selv meget forundret dengang jeg fandt ud af det også var et drengenavn, for jeg har kun hørt om piger der hed der.

Hvis du godt kan lide det, kunne det jo evt. være en mulighed at sætte det sammen med et andet navn? Jeg kender en pige ved navn Anna-Bjørk, altså hvor begge navne bliver udtalt hver gang, det synes jeg også er rigtig fint.

Det lyder også super godt

Anmeld

24. december 2013

LinLin

Anonym skriver:

Dansk udtale er det No-el

Men det lyder lidt bedre når det er Engelsk udtale. For at forklare det nemmest lyder det som "Nowel"

Ok jeg vil ikke vælge et navn hvor der er tvivl om udtalen.... Men måske er det bare mig der ikke ved hvordan man siger lige det navn

Ville det være med engelsk udtale hvis det blev det navn?

Anmeld

24. december 2013

LinLin

BabyMus skriver:

Jeg vidste ikke Bjørk/bjørg også var et drengenavn...? Har Aldi hørt om en dreng med det navn - kun Bjørn

Anmeld

25. december 2013

BabyMus

LinLin skriver:

Jeg vidste ikke Bjørk/bjørg også var et drengenavn...? Har Aldi hørt om en dreng med det navn - kun Bjørn

Det var også helt tilfældigt at jeg fandt ud af det. Jeg kan ikke engang huske hvornår det var, men jeg blev også noget overrasket da jeg læste de.

Der er 48 mænd (og 308 piger) der heder Bjørk og 4 mænd der hedder Bjørg (og 390 piger) så det er heller ikke mange mænd der hedder det, men der er da en lille smule. Jeg har nu heller ikke mødt nogen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.