min date med franskmanden og papegøjenæbet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

499 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. juli 2009

oo

er nu overstået og jeg er SÅ lettet!

alting så rigtig fint ud, der var absolut intet galt derinde i dybet. jeg fik scannet livmoder, som havde den fortykkelse af slimhinden som den har lige inden menstruation (jeg skal have mens imorgen) og æggelederne så også fine ud med bittesmå ægblærer der var klar til næste cyklus. så scannede hun mine æggestokke, hvilket vi ikke plejer normalt, og de var også helt fine og hun gjorde også en dyd ud af at fortælle, at de ikke havde fundet noget unormalt ved mig, da de var inde og rode i januar. til sidst kom papegøjen og hilste på og jeg undredes igen over, at en scanner der stikker hele vejen op i ens æggestokke kan gøre mindre ondt end papegøjenæbbet der kun lige akkurat kommer indenfor. det gjorde hun for at tjekke, om jeg havde nogen polypper, men heller intet der. hun kunne dog godt se, at jeg havde den brunlige blødning, men hun mente, at det er en kombination af behandlingen og operationen, der har gjort mig cyklus sådan lidt...tåbelig. selve cyklussen fungerer jo stadig og jeg har ægløsning præcis når de regner med det osv, så det er jo fint nok. hun mente desuden at smerterne var muskelspændinger fra operationen, og de vil gå over med tiden, men for nogle er det værre end for andre.

hun ville gerne have vi fortsatte med insemination lidt endnu. vi talte om IVF-behandling, men hun virkede som om hun ikke syntes det var relevant for mig, hvilket jo er godt - for den er temmelig omfattende i forhold til nu! hun gennemgik den og jeg blev helt WOW!

i bilen hjem snakkede vi om, at vi så bare vil køre insemination indtil hun selv siger, at nu må vi videre i teksten, for hvorfor presse en større behandling på os selv, hvis vores læge ikke mener det er nødvendigt?!

jeg er SÅ lettet og jeg føler mig klar til en ny runde på en helt ny måde, som jeg slet ikke var det i april

så skulle vi lige handle i netto og så sir jeg rigtig glad, at skal vi ikke liiiige liste en flaske vin i kurven, for jeg er jo ikke gravid, hvortil Søren siger: hører du slet ikke efter hvad lægen sir?! åbenbart ser det fuldkommen ens ud når man scanner på nuværende tidspunkt uanset om man er gravid eller skal have mens, så Søren var lidt sådan "måske ER du jo"...jeg har nu ingen tegn på det (ikke mere end jeg altid har), såe..jeg skal have vin i aften, juhuuu!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2009

Bondepigen

Hvor lyder det godt, så er der jo håb forude.

Jeg tror altså på, at I nok skal få jeres ønskebarn. Det er bare et spørgsmål om tid. Alt tyder jo på at I kan, ligesom med min kæreste og jeg.

Kan godt forstå du gerne vil fejre, at der ikke er noget alvorligt galt, med noget rødvin.

Mener osse min læge sagde, at så længe man ikke havde udebleven menstruation, så var man ikke så langt henne, at der skete noget ved det.

Var nemlig selv nervøs, da Emma blev undfanget d. 28. dec. 2007, og jeg fik vist rigeligt at drikke nytårsaften og osse noget tid efter til en fødselsdag...altså lige lidt før jeg gik over tid...

Anmeld

29. juli 2009

Dictes mor

Puha sikke en lettelse! Det var vel nok dejlige nyheder, og de skal selvfølgelig fejres med et glas vin, det manglede da bare andet. Drikker du ikke også lige et for mig også.

Det lyder jo godt, at lægen siger, at I skal fortsætte med inseminationen, det kommer ikke til at gå ud over jeres tre forsøg med ivf, hvis de skulle blive nødvendige?
Jeg vil sige, at jeg var også helt i panik, da de fortalte om, hvordan ægudtagning og hele ivf behandlingen skulle foregå, men jeg synes nu ikke, at det var så hårdt, som jeg havde frygtet. Det kan jeg jo selvfølgelig også let sige, når nu det gik godt. Men det gjorde ikke så ondt, som jeg troede, og det med at stikke i sig selv, ja det gør du jo allerede. Jeg krydser nu fingrene for at det lykkes i næst forsøg. Skal I igang nu, når du får menustration, eller hvis du får det, tænk hvis nu Søren har ret... Men nu må man jo ikke få forventningerne for højt op, jeg ved det godt, det ender bare med at man bliver ked af det. Guderne skal vide, at jeg ønsker for jer, at der snart sker noget godt nyt for jer

Anmeld

30. juli 2009

oo

ja, jeg er sååå glad for at lægen er så positivt indstillet, for det hjælper jo også på vores mod!

nu er min mens ved at starte, så jeg håber vi kan komme i behandling i august. de har lukket for tilmelding indtil lørdag, så jeg kan tidligst komme igang med hormoner tirsdag, såe...jeg kan ikke lige regne ud om det er alt for sent, men jeg håber det virkelig ikke. det eneste der er træls ved august er, at Søren starter arbejde på gymnasiet igen og ikke kan få fri ligeså let den første måned som ellers, så jeg skal sandsynligvis ligge helt alene på briksen den dag jeg skal insemineres

Anmeld

30. juli 2009

Dictes mor

Nej det kan jeg godt se, det er da ikke så sjovt. Helt alene. Har du gjort det før også? Det er vel hverken sjovt for dig eller for Søren. Jeg håber, at han måske kan få fri alligevel, men jeg kan godt se, at det ikke er så let ved et gymnasium. Æv også, jeg kan bare næsten ikke holde ud at tænke på, at du skal ligge der helt alene.

Anmeld

30. juli 2009

oo

nej, jeg har ikke prøvet det før, jeg har faktisk overhovedet ikke været derinde før uden Søren...han er ret god til at være opmærksom på, at det er noget vi gør sammen - heldigvis. jeg tror jeg må trygle en eller anden om at tage med, selvom det også bare er mææææærkeligt!

lægen sagde igår, at man kunne snakke om, at rykke tidspunkterne for inseminering, hvis det VIRKELIG var et problem, så jeg tror vi prøver det først... så længe det ikke ender oveni hans hyttetur, så er det ok, tror jeg.

Anmeld

30. juli 2009

Dictes mor

Jeg håber, at det kan lade sig gøre, at rykke rundt på det hele, så Søren kan komme med. Det ville være synd, hvis du skulle ligger der alene, og det ville være synd, hvis ikke søren var der, tænk hvis nu det var den her gang det lykkes, og så er han ikke til stede, det ville faktisk være rigtig synd for ham også.
Det ville også være mærkeligt at have en anden med, det ville jeg have synes, selvom jeg ville gøre det samme, hvis ikke Per kunne.

Jeg krydser fingre for, at det hele kommer til at passe og ikke mindst, at det lykkes denne gang. Og det er da fedt at lægen er så optimistisk, for det betyder da rigtig meget. Og ja, hvis jeg kan så kan I også! Jeg er helt sikker på det

Anmeld

30. juli 2009

oo

nu har vi gennemgået de andre behandlinger og min mens er jo ret præcis, så jeg tror det passer med at jeg skal insemineres lørdag den 15. august eller mandag den 17. og søren har fri om mandagen, hurraaaaaaa!

hov forresten, fik slet ikke svaret på det her tidligere, men nej, det går nemlig ikke ud over de 3 IVF forsøg, det er vildt lækkert. inseminationerne kører for sig, og dem kan vi få næsten så mange af som vi vil, de koster ikke ret meget for hospitalet at køre, jeg betaler jo selv medicinen og så er jeg på klinikken maks en halv time i alt på en hel behandlingsmåned.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.