Hej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

578 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. juli 2009

Typhoonia

Ja så er det så mit første indlæg her på siden - og i det hele taget min første gang herinde.
Jeg er netop blevet gravid - det er også første gang, så jeg ville lige hilse på i forum.

Er der andre der har termin først i april?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
velkommen til og tillykke med mavsen..jeg har termin i slutningen af februar..
Knus Caroline 9+6

Anmeld

30. juli 2009

MaleneG

Velkommen til siden, håber du bliver lige så glad for at være herinde som jeg
Tillykke med den lille spire i maven, selv har jeg termin d. 6 januar.

Anmeld

30. juli 2009

anette4

hej og velkommen med graviditeten jeg har termin 7 januar

Anmeld

30. juli 2009

Typhoonia

Mange tak

Jeg er gået og blevet nervøs her siden jeg fandt ud af jeg var gravid.
Det handler (selvfølgelig) om H1N1.

Jeg arbejder i en børnehave, og er enormt nervøs for hvordan jeg skal forholde mig. Med alle de skader som influenzaen kan påføre barnet, er jeg bange for at gå på arbejde.

Hvilke forholdsregler tager I? (Er der nogen der som mig arbejder i institution? )

Anmeld

30. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hej selv

Jeg er gravid og har termin 25. marts.

Håber din graviditet bliver dejlig.

Anmeld

31. juli 2009

BabyTosset

Hej og velkommen til  Jeg har termin omkring midt marts

Knus Pia

Anmeld

1. august 2009

MaleneG

Typhoonia skriver:

Mange tak

Jeg er gået og blevet nervøs her siden jeg fandt ud af jeg var gravid.
Det handler (selvfølgelig) om H1N1.

Jeg arbejder i en børnehave, og er enormt nervøs for hvordan jeg skal forholde mig. Med alle de skader som influenzaen kan påføre barnet, er jeg bange for at gå på arbejde.

Hvilke forholdsregler tager I? (Er der nogen der som mig arbejder i institution? )

Jeg forstår godt selv din nervøsitet, og tænker også meget over det, ikke fordi at jeg arbejder i en offentlig inst. men fordi jeg stadig går på HG, hvilket jo som oftest er lig med at rigtig mange unge har været ude og rejse i løbet af ferien, og kunne få slæbt en masse med hjem, så min umiddelbare forholdsregel, er at vaske hænder hyppigt, og gerne med håndsprit bagefter, sørge for ikke at dele mad/drikkelse med andre osv.
det er jo den mest basale hygienje, og det er nemt at overholde

Anmeld

1. august 2009

Lise

Hej, og velkommen til

Og tillykke med graviditeten. Selv har jeg termin d. 7. marts.

Mht. H1N1 tænker jeg også en del over det. Ikke fordi jeg er bange for at få influenza, for herregud, det har man vel prøvet før, men fordi det er uvist om det påvirker baby i maven. Jeg har tænkt mig så vidt mulig at undgå offentlig transport indtil der kommer en vaccine - jeg bor i Storkøbenhavn og kører ellers med bus og s-tog hver dag, men der må da være baktusser om nogen steder  Jeg må på cyklen, og det er jo en win-win, da det også giver en times motion om dagen...  Desuden har jeg tænkt mig at købe håndsprit, som jeg vil have med mig, og så spritte hænder nogle gange hver dag... og i øvrigt også få afsprittet sønnikes hænder når han kommer fra vuggestuen.

Det kan jo blive svært at undgå den influenza, men man må jo prøve, og så håbe at der kommer en vaccine før man selv bliver ramt.

Lise 8+6

Anmeld

1. august 2009

Typhoonia

Hej og tak for jeres svar.

Det er nok rigtigt nok, at der bare skal tages de almindelige forholdsregler omkring hygiejne. For hvad skulle vi ellers gøre.

Jeg er selvfølgelig lidt ekstra nervøs, for jeg er på en stue med over 30 børn og der er hygiejnen jo i bund. Altså ikke vores, men børnene er ikke gode til at vaske hænder selvom vi minder dem på det

Jeg har købt sådan en antibaktiel håndspray på apoteket som jeg tager med mig her på mandag og så må jeg bare undgå at være alt for tæt på de børn der snotter, nyser, hoster osv.

Og tak for lykkeønskningerne - det er ikke mindre end fantastisk 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.