MAM flasker - afmåling forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.232 visninger
6 svar
3 synes godt om
22. december 2013

TK1976

Vi har haft problem med amningen og har derfor suppleret med sutteflaske.

Lille Selma er nu næsten 5 uger og i al den tid har vi benyttet MAM-sutteflasker.

Pludselig går det op for os, at afmålingen er forkert. Jeg har taget to andre sutteflasker samt et målebæger, og alle tre siger, at MAM er 10 milliliter for lidt. Når den fx siger 150, så svarer det i de andre til 140. osv.

Er der andre der har oplevet det samme?

Det er et stort problem, hvis man fx benytte modermælkserstatning og bruger for lidt vand - så kan det gå udover barnets helbred.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2013

Karina84

Hmm altsaa, vi har altid brugt de sutteflasker og har aldrig haft problemer med maven eller noget 

Anmeld

22. december 2013

Karina84

Og blandet pulver og vand som der staar paa kassen man skal...

Anmeld

22. december 2013

lycly

Jeg bruger både avent og mam flasker og har aldrig lagt mærke til det. Men jeg hælder også altid et par ml over stregen.
Men har aldrig oplevet at mine unger har reageret på at få 10 ml mindre vand i flaskerne

Anmeld

22. december 2013

birthee

Bruger du den "rigtige" streg? Mam er jo delt op i to forskellige måltyper, og så er der nemlig 10 ml forskel, hvis man bruger den forkerte streg at kigge efter...

Anmeld

22. december 2013

TK1976

Nu har jeg lavet en kontrolmåling af samtlige vores MAM-sutteflasker (vi har 6) og det er kun den ene der viser 140 i stedet for 150 ml. 

Og ja, det er den rigtige side af stregen jeg aflæser.

Så den bliver kasseret nu, og så kan jeg kun opfordre andre til at tjekke deres. Den vi kasserer er købt på det lokale apotek.

Anmeld

22. december 2013

Rockertand

TK1976 skriver:

Nu har jeg lavet en kontrolmåling af samtlige vores MAM-sutteflasker (vi har 6) og det er kun den ene der viser 140 i stedet for 150 ml. 

Og ja, det er den rigtige side af stregen jeg aflæser.

Så den bliver kasseret nu, og så kan jeg kun opfordre andre til at tjekke deres. Den vi kasserer er købt på det lokale apotek.

Det var nok en idé at skrive til MAN, ellers flytter du jo ikke ret meget - de vil naturligvis kompensere dig for både flaske og porto og måske en erkendtlighed?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.