flæskesteg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

950 visninger
8 svar
2 synes godt om
21. december 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Lige et spørgsmål
har aldrig lavet så stor steg før.
Den er ca 3 kg
Plejer at koge sværene først.
Men hvorlænge når det er i den størrelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Håber du fik den stegt, så den blev god!

Her plejer vi at sige ca 30-40 min pr halve kg! Vh stine

Anmeld

21. december 2013

Pcokate

hannetheis skriver:

Lige et spørgsmål
har aldrig lavet så stor steg før.
Den er ca 3 kg
Plejer at koge sværene først.
Men hvorlænge når det er i den størrelse

Jeg salter den dagen før. på selve dagen: smider den i ovnen ved 130 grader i 4 timer og ved 220-250 grader i 20-30 min (kødet bliver saftigt og sværene sprøde)

Anmeld

22. december 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Tak for svar til jer begge

Anmeld

22. december 2013

Muffin_girl

Pcokate skriver:

Jeg salter den dagen før. på selve dagen: smider den i ovnen ved 130 grader i 4 timer og ved 220-250 grader i 20-30 min (kødet bliver saftigt og sværene sprøde)

Min steg den vejer 1,7 kilo, hvordan ville du langtidsstege den? og hvor lang tid?

Anmeld

22. december 2013

Dot D

Aalborg_Pigen skriver:

Min steg den vejer 1,7 kilo, hvordan ville du langtidsstege den? og hvor lang tid?

Jeg skal også langtidsstege vores steg juleaften. Det er en skinkesteg på 5-6 kg (ved det først i morgen, når jeg henter den)...

Jeg vil stege den på grillen ved omkring 100 - 120 grader i  7 - 8 timer, mums mums, så bliver den så mør, at den falder fra hinanden, og det elsker vi i vores familie

Det er lidt ligesom princippet i pulled pork - lave grader og lang til.

Så du kan sagtens, hvis det ikke gør noget den falder fra hinanden, give den 6 timer ved 100 grader alm ovn... så kan du give den lidt højere grader til sidst for at gøre sværene helt sprøde...

Anmeld

22. december 2013

Muffin_girl

Dot D skriver:

Jeg skal også langtidsstege vores steg juleaften. Det er en skinkesteg på 5-6 kg (ved det først i morgen, når jeg henter den)...

Jeg vil stege den på grillen ved omkring 100 - 120 grader i  7 - 8 timer, mums mums, så bliver den så mør, at den falder fra hinanden, og det elsker vi i vores familie

Det er lidt ligesom princippet i pulled pork - lave grader og lang til.

Så du kan sagtens, hvis det ikke gør noget den falder fra hinanden, give den 6 timer ved 100 grader alm ovn... så kan du give den lidt højere grader til sidst for at gøre sværene helt sprøde...

Også selvom den ikke vejer ret meget? Skal den så have så lang tid? 

Skal i så have almindeligt tilbehør dertil? Altså til skinkestegen?

Anmeld

22. december 2013

B&J

vi putter vores på en rist med vand under og vander stegen den første time så sværene åbner sig også putter vi salt på.

vi giver vores ca 3 timer på 180g også slut banker vi den højt op så sværene kan få det sidste, men hvis man har varmluft ovn ja så gør man jo bare det til sidst.

og det er en 3kg steg så er kødet så mørt det smelter på tungen

Anmeld

22. december 2013

Dot D

Aalborg_Pigen skriver:

Også selvom den ikke vejer ret meget? Skal den så have så lang tid? 

Skal i så have almindeligt tilbehør dertil? Altså til skinkestegen?

Jeps - brune, hvide og rødkål og SÅVS....

Ja, den bliver bare vildt god af det, mums. Men du kan også sagtens give den lidt højere grader og kortere tid....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.