Udskrabning, aborter og sammenvokset livmoder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.391 visninger
1 svar
1 synes godt om
21. december 2013

Twitter

Hej piger

Jeg vil gerne fortælle min kedelige historie videre, måske den kan hjælpe nogen i fremtiden. 

Jeg har været i fertilitetbehandling i lang tid - 1,5 års tid. har prøvet 6 insemineringsforsøg og gik derfra over til IVF. Vi var uforklarligt barnløse. Jeg blev gravid ved første IVF. fostret konstateret dødt i uge 8. Herefter 2 gange medicinsk abort og tilsidst udskrabning på hospitalet i fuld narkose (for at få alt ud). Herefter brugte vi fryseæg og jeg blev igen gravid. i uge 7 blev fostret konstateret dødt (vi så hjertelyd i uge 6). Nu ville jeg ikke igennem mere lort - så jeg sagde - hvad kan vi nu gøre for at jeg ikke skal opleve det igen?? Der er ikke noget at gøre sagde lægerne på klinikken og hos gynækologen - vi undersøger først efter 3 aborter i træk. Men nej det er jo alt for langt ude og jeg accepterede ikke. Jeg fandt heldigvis en gynækolog som ville undersøge mig. Det gjorde han så igår og han så at min livmoder var vokset sammen nogle steder!!! Hvilket jo ville have betydet en til abort til mig, hvis vi var fortsat med IVF som de anbefalede!! Jeg er mega chokkeret over at man ikke kan blive undersøgt efter 2 aborter (det tog ham 5 min at kigge med kamera i min livmoder!) og jeg er endnu mere chokkeret hvis denne sammenvoksning er et resultat af de udskrabninger som jeg har fået (det er aldrig nævnt som en bivirkning for mig. Han har nu klippet sammenvoksninger over og har sagt at det nok skal gå. så det håber jeg! Jeg håber at I andre derude ikke skal opleve lignende og at I kan få den hjælp som man skal have. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2013

Mamalou

Det lyder som en svær tid I har været igennem. I mine øre lyder det underligt at man ikke har undersøgt dig, når du fortæller, at undersøgelsen var hurtigt overstået.

Jeg krydser fingere for jer og håber at I snart bliver forældre.

God jul

Vh. Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.