Før rund nu sund eller øh?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

613 visninger
2 svar
2 synes godt om
20. december 2013

RosSofi

Synes egentlig jeg er blevet meget glad for mig selv, eller har i hvert fald bedre selvværd end nogensinde i mit liv. MEN... Jeg tog 20 kg på under min graviditet og ti blev hængende, kun nogle gange (4 eller sådan noget) har jeg tabt dem. De vender tilbage hver gang. Og det kan altså godt irritere mig. Jeg var altid slank og kunne spise hvad jeg ville før jeg blev gravid.

Nu er jeg buttet bare hvis jeg lever normalt. Skal godt nok dyrke meget motion i lang tid for at tabe mig. Er der andre der oplever det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2013

*Pingvinen*

Hej hej.

Hold op hvor er det bare træls med elevatorvægt. Det har jeg haft i mange år. Ikke det vilde overvægt, men stadig overvægt. Men her for 4 uger siden blev jeg smittet med Paleo (som jeg har skrevet i et indlæg før) Det er måden for mig.

Jeg kan lige sætte et par link på, som jeg tror, vil give både råd og stof til eftertanke..

http://www.alun.dk/sund-kost/stenalderkost-din-fremtid.html?utm_source=Facebook&utm_medium=Like&utm_campaign

http://www.alun.dk/slank/fedttab.html

http://www.alun.dk/slank/fedttab-del5.html?utm_source=Facebook&utm_medium=Like&utm_campaign#

Anmeld

27. december 2013

Giraffen

Rosa-Sofia skriver:

Synes egentlig jeg er blevet meget glad for mig selv, eller har i hvert fald bedre selvværd end nogensinde i mit liv. MEN... Jeg tog 20 kg på under min graviditet og ti blev hængende, kun nogle gange (4 eller sådan noget) har jeg tabt dem. De vender tilbage hver gang. Og det kan altså godt irritere mig. Jeg var altid slank og kunne spise hvad jeg ville før jeg blev gravid.

Nu er jeg buttet bare hvis jeg lever normalt. Skal godt nok dyrke meget motion i lang tid for at tabe mig. Er der andre der oplever det?

jeg er en af dem der aldrig har kunnet spise hvad jeg ville uden det fik konsekvenser

og min kommentar er primært til det du siger om motionen

Motion er en livsstil og ikke noget man bare gør i et par måneder og så stopper igen, og så er man bare slank og lækker bagefter

Din krop har forandret sig og dvs. at dit stofskifte er afhængig af 1) hvilket brændstof den får (maden) og 2) hvad den skal yde (motionen)

Og det er meget enkelt, hvis du kun spiser færre kalorier end du har brug for, så vil du tabe dig i starten og derefter vil dit stofskifte sænke sig, så det "sparer" på energien. Det er altså kun ved at tvinge kroppen til at sætte forbrændingen op (gennem motion), at du kan skabe et reelt og varigt vægttab.

Derudover vil du også tabe muskler i stedet for fedt ved alene at fokusere på kosten

Tag det fra en, som har dyrket motion de sidste 10 år - det er det mest fantastiske i verden, når først man er igang og har fundet den motionsform der er rigtig for en selv.

så JA - det er hårdt arbejde, men trøst dig med at vi er mange andre, der har måtte arbejde for det hele vores liv

Mvh mor til én, pt vægt 54 kg - årsagen: motion, dedikation, god kost (det meste af tiden) og livsstil frem for kurstil

op på hesten, igang og gør noget godt for dig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.