Nogle der kan hjælpe med udregning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.470 visninger
10 svar
1 synes godt om
19. december 2013

Anitta J

Jeg kan ikke huske hvordan man regner med procenter, så er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig?

Jeg vil få 5839,- før skat som udeboende, så vil jeg få 5839,- i forsørger tillæg. Der skal så trækkes 39% skat. Men jeg ved ikke om det er af begge beløb. Så er der su lånet, betales der også skat af dette?
Jeg vil rigtig gerne hvis i evt vil vise mig hvordan i laver udretningen, så jeg kan få det ind i hovedet igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2013

Mvm23

Du siger bare : 5839 * 0,61

Så har du det reelle beløb. Altså nettobeløbet. Du skal gange med 0,61 da det er 39 du skal trække fra (100-39 = 61)

Håber det giver lidt mening

Anmeld

19. december 2013

Anitta J

Mvm22 skriver:

Du siger bare : 5839 * 0,61

Så har du det reelle beløb. Altså nettobeløbet. Du skal gange med 0,61 da det er 39 du skal trække fra (100-39 = 61)

Håber det giver lidt mening

Jo det giver fint mening, tak??

Anmeld

19. december 2013

Mvm23

Men kan desværre ikke hjælpe med at svare på det andet /:

Anmeld

19. december 2013

Anitta J

Mvm22 skriver:

Men kan desværre ikke hjælpe med at svare på det andet /:

Det gør ikke noget, jeg har vidst også nogle tal jeg skal have bedre styr på, resultatet er langt fra det samme som jeg fik udbetalt, sidst jeg var på su:/

Anmeld

19. december 2013

Lukas&Liam<3

camian skriver:

Det gør ikke noget, jeg har vidst også nogle tal jeg skal have bedre styr på, resultatet er langt fra det samme som jeg fik udbetalt, sidst jeg var på su:/

Du har vel også et fradrag?

Anmeld

19. december 2013

serinasmor

camian skriver:

Jeg kan ikke huske hvordan man regner med procenter, så er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig?

Jeg vil få 5839,- før skat som udeboende, så vil jeg få 5839,- i forsørger tillæg. Der skal så trækkes 39% skat. Men jeg ved ikke om det er af begge beløb. Så er der su lånet, betales der også skat af dette?
Jeg vil rigtig gerne hvis i evt vil vise mig hvordan i laver udretningen, så jeg kan få det ind i hovedet igen

Du betaler ikke skat af sulån

Herudover betaler du heller ikke fuld skat af din su med mindre du tjener over et vist beløb

Anmeld

19. december 2013

Tvebakken

Du tager din samlede su (5839*2), fratrækker dit månedsfradrag, ganger restbeløbet med (1-0,39). = 0,61, og lægger dit fradrag til igen.

Dertil lægger du så dit su lån, da du ikke betaler skat af det, det er jo ikke indkomst, men et lån, der skal betales tilbage.

Giver det mening?

Anmeld

20. december 2013

Anitta J

Maria&Lukas skriver:

Du har vel også et fradrag?

Ja netop, det havde jeg slet ikke tænkt over da jeg oprettede indlægget

Anmeld

20. december 2013

Anitta J

serinasmor skriver:

Du betaler ikke skat af sulån

Herudover betaler du heller ikke fuld skat af din su med mindre du tjener over et vist beløb

Mange tak for svar det er slet ikke sikkert jeg optager su lån, vil helst se om jeg kan undgå det??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.